آرشیو یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۳۳۷۹
استان ها
۱۸

انعقاد پنج قرارداد بزرگ سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی

دنیای اقتصاد، بندرعباس: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انعقاد رسمی پنج قرارداد بزرگ سرمایه گذاری مجموعا با اعتبار پنج هزار و 920 میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی همزمان با هفته حمل و نقل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابراهیم ایدنی گفت: عملیات اجرایی این طرح ها با واگذاری زمین آغاز شده و با بهره برداری از آنها، زمینه اشتغال برای بیش از 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می شود.

وی افزود: این طرح ها در قالب سه پایانه نفتی و یک پایانه کانتینری در مساحت 5 هکتار و نیز یک واحد آب شیرین کن در مساحت 5/2 هکتار طی 18 تا 24 ماه ساخته می شود.

ساخت مخازن نگهداری فرآورده های نفتی سالانه 3 میلیون دلار درآمدزایی از محل ترانزیت و صادرات به همراه دارد. قرار است با احداث آب شیرین کن، 365 میلیون مترمکعب آب آشامیدنی مورد نیاز بندر شهید رجایی و بخشی از نیاز شهر بندرعباس تامین شود. وی با اشاره به اینکه اصلاح فرآیندها و تسریع در روند سرمایه گذاری در دستور کار مدیریت بزرگ ترین بندر تجاری کشور قرار دارد، گفت: هم اکنون مدت زمان انعقاد قرارداد در بندر شهید رجایی چهار ماه است که برنامه داریم در سال آینده این مدت زمان به سه ماه کاهش یابد.

ایدنی افزود: هم اکنون سرمایه گذاران می توانند منابع مالی خود را از محل صندوق توسعه ملی و وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی کشور تامین کنند.