آرشیو یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۴
صفحه آخر
۱۲

اتحادیه اروپا سیاست برکناری بشار اسد را کنار می گذارد

مشت آهنین مردم سوریه، اروپا را از آمریکا جدا کرد

مسئولان اتحادیه اروپا اعلام کردند علی رغم میل آمریکا سیاست های خود را در قبال سوریه اصلاح می کنند، زیرا سیاست تلاش برای حذف رئیس جمهور این کشور اشتباه بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه «الاخبار» لبنان فاش کرد، برخی از مسئولان بلندپایه اروپایی در نشست اخیر وزرای خارجه این اتحادیه در 11دسامبر (20 آذر ماه) اعتراف کردند که تلاش برای کنار زدن بشار اسد رئیس جمهور سوریه سیاستی اشتباه بود و باید این سیاست تغییر کند.

این مسئولان تاکید کردند که طرح دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تنها راهکار خروج از بحران کنونی سوریه است.

دی میستورا خواستار تعلیق درگیری ها در سوریه شده است و تاکید کرده که این طرح باید از حلب آغاز شود.

اعتراف مقامات اروپایی به اشتباه بودن سیاست غربی ها در مقابل نظام سوریه در شرایطی است که نه تنها رسانه های مختلف و شخصیت ها و مقامات کشورهای مختلف نسبت به اشتباه بودن سیاست برکناری بشار اسد اعتراف کرده اند بلکه چندی پیش شبکه خبری تحلیلی اسرائیلی دبکا نیز اعلام کرد که انقلاب راهبردی در سیاست آمریکا در قبال سوریه آغاز شده است. این شبکه افزود، تلاش برای حذف بشار اسد از اولویت دولت آمریکا خارج شده است.

محمدحسنین هیکل نویسنده و متفکر سرشناس مصری نیز تاکید کرد در صورتی که نظام سوریه سقوط کند لبنان و اردن نیز سقوط خواهند کرد.

این نویسنده مصری گفت، در صورتی که نظام سوریه سقوط کند گروه تروریستی داعش وارد تمام مناطق در این کشور خواهد شد و مطمئنا لبنان و اردن نیز سقوط می کنند.

سایر رویدادها

* وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ائتلاف آمریکا و دیگر کشورهای حاضر در این ائتلاف برای انجام حملات جنگنده های خود تا تاریخ 11 دسامبر بیش از یک میلیارد دلار هزینه کرده اند.

* یک خبرگزاری روسی گزارش داد در درگیری شدید میان نیروهای ارتش و تروریست های داعش 70 تروریست کشته شدند.

* وزارت خارجه مصر تلاش قاهره برای اتحاد مخالفان سوریه جهت حل بحران این کشور را تایید کرد.

* منابع آگاه سوری تاکید کردند که هیئت دیپلماتیک سوری فردا به کویت می رود تا سفارتخانه سوریه را مجددا در این کشور افتتاح کند.