آرشیو یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۴
اخبار کشور
۱۰

رهبر اکثریت سنای آتی آمریکا: طرح تحریم های ایران را پیگیری خواهیم کرد

رهبر جمهوری خواه سنای جدید آمریکا در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» از پیگیری طرح مطرح شده توسط برخی سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه برای تحریم های جدید ایران خبر داد.

به گزارش فارس، «میچ مک کانل» رهبر آتی اکثریت سنا بر لزوم بررسی طرح تحریم های ایران تاکید کرد و گفت این مسئله در اولین نشست کنگره مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه پیشتر پیش بینی کرده بود، مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 تمدید خواهد شد، گفت: تاکنون همه چیز در فرایند مذاکرات، قابل پیش بینی بوده است.

مک کانل با ادامه ادعاهای مقامات آمریکایی درباره تاثیر تحریم ها در حضور ایران در مذاکرات ادعا کرد: تحریم ها بود که ایرانی ها را به میز مذاکرات آورد.

مقام ارشد حزب رقیب اوباما افزود: اگر من دولت اسرائیل بودم با توجه به اقدامات رئیس جمهور اوباما در قبال کوبا، از احتمال توافق بد (با ایران) عصبی و نگران می بودم. در سنا اکنون دو رویکرد متفاوت وجود دارد: اول لایحه تحریمی پیشنهادی «منندز-کرک» و نیز پیشنهاد دیگری وجود دارد که در آن هرگونه توافقی باید به کنگره آمده و در کنگره تصویب شود. مک کانل تصریح کرد: من انتظار دارم در آغاز نشست آینده کنگره (جدید) کار روی این لوایح آغاز شود و ما آماده ایجاد فرصت برای آوردن این لوایح به صحن علنی سنا هستیم.