آرشیو یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۴
اقتصادی
۴

واکنش ایران به تاخیر نفتی چینی ها در توسعه میدان مشترک یادآوران

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: شرکت ساینوپک چین طرح توسعه میدان مشترک یادآوران را هنوز به اتمام نرسانده است.

عبدالرضا حاجی حسین نژاد در گفت وگو با مهر، با اشاره به تاخیر بیش از 2 سال این شرکت چینی در توسعه میدان مشترک یادآوران اعلام کرد: اگر عامل تاخیرها کم کاری پیمانکار باشد پاداش کار به چینی ها پرداخت نخواهد شد.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه زمان بندی قرار بود سال گذشته طرح افزایش تولید نفت این میدان مشترک به حدود 50 هزار بشکه در روز عملیاتی شود که این افزایش به سالجاری موکول شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) با اعلام اینکه برنامه اجرای طرح توسعه میدان نفتی یادآوران 50 ماهه است، تصریح کرد: با این وجود به نظر می رسد که پیمانکار چینی این پروژه را مدت 80 ماه به پایان برساند.

حسین نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر واکنش احتمالی شرکت ملی نفت ایران به تاخیر چینی ها، بیان کرد: باید در نشست هماهنگی و مشترک بین شرکت ملی نفت و ساینوپک چین دلایل و عوامل ایجاد تاخیرهای نفتی بررسی شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران با بیان اینکه اگر عامل تاخیرها قصور کارفرما باشد قابل پذیرش از سوی پیمانکار است، تبیین کرد: اما اگر عامل تاخیرها در توسعه این میدان مشترک نفتی، کم کاری پیمانکار باشد شرکت چینی این تاخیرها را باید بپذیرد.

این مقام مسئول افزود: در این صورت هزینه های بانکی شرکت پیمانکار توسط شرکت ملی نفت ایران پرداخت نخواهد شد و پاداش پایان کار هم به این پیمانکار پرداخت نمی شود.