آرشیو یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۴
ورزشی - اخبار کشور
۹
گفت و گو

کادر فنی تیم ملی بیشتر مرا درک کند

نوروزی: نمی خواهم در جام جهانی به روی تشک بروم

دارنده مدال طلای المپیک لندن با بیان اینکه هدفش رسیدن به مدال طلای مسابقات جهانی و المپیک است، گفت: از کادر فنی تیم ملی می خواهم که بیشتر من را درک کنند و اصرار نکنند با وجود مصدومیت در جام جهانی به روی تشک بروم. گزیده ای از تازه ترین صحبت های امید نوروزی در ادامه می آید:

* متاسفانه سه شنبه در تمرین کشتی انگشت دست راستم شکست و این موضوع نیز به آسیب دیدگی کمر و پایم اضافه شد. کشتی، تنیس و یا شطرنج نیست که به ورزشکار فشار نیاید، بلکه ورزشی پرفشار و درگیرانه است و هر کشتی گیری امکان آسیب دیدگی اش در هر لحظه وجود دارد.

* از کادر فنی تیم ملی توقع دارم که کشتی گیران را درک کنند. من بسیار واضح به آنها اعلام کردم که به علت آسیب دیدگی نمی توانم در جام جهانی کشتی بگیرم بنابراین از آنها می خواهم که من را درک کنند. رقابت های جام جهانی به عنوان یک میدان درجه سه و یا چهار محسوب می شود. ما امسال سال سختی را پیش رو داریم. هم باید سهمیه حضور در المپیک را بگیرم و هم باید به مدال مسابقات جهانی برسم. به همین علت توقع من این است که کادر فنی تیم ملی هوای قهرمانان را داشته باشد، اگر غیراز این باشد هم آنها، هم قهرمانان و هم فدراسیون کشتی ضرر می کنند.

*ما چهار بار قهرمان جام جهانی شدیم که در هر چهار دوره آن من حضور داشتم. آیا یک مسابقه درجه چهار ارزش آن را دارد که از هدف اصلی خود که کسب مدال طلای مسابقات جهانی و المپیک است، دور شوم؟ مگر آنها نمی گویند که قصدمان پشتوانه سازی در تیم ملی است، خب از نفرات دوم و سوم در این چنین رقابت هایی استفاده کنید تا هم آنها بتوانند کسب تجربه کنند و هم شناخت کادر فنی تیم ملی نسبت به این کشتی گیران بیشتر شود.

* پس از مصدومیت در مسابقات جهانی هزینه معالجه ام را خودم پرداخت کردم و همچنین هزینه زیادی برای تهیه بلیت هواپیما جهت حضور در اردو متقبل شدم. البته باید بگویم توقعی از فدراسیون کشتی ندارم، چرا که متاسفانه برخی ها با سنگ اندازی های خود باعث شدند که هیچ اسپانسری به سمت کشتی نیاید. رسول خادم، شخصی است که زحمات بسیاری می کشد، اما هزینه ها زیاد است و من به هیچ وجه توقعی ندارم که فدراسیون بتواند تمام هزینه ها را پرداخت کند.