آرشیو دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳، شماره ۳۱۴۱
اقتصادی
۵

گوشه

نرخ تورم در آذرماه کاهش یافت

هر چند نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی نسبت به مدت مشابه ماه قبل کاهشی یک درصدی را نشان می دهد اما همچنان تفاوت چهار دهم درصدی آمار ارایه شده از سوی بانک مرکزی با مرکز آمار ایران پابرجاست. به گزارش «اعتماد» فاصله نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران نسبت به قبل کاهش یافته است. پیش از این در برخی مقاطع زمانی تفاوت آمار این دو مرکز به بیش از یک درصد نیز می رسید. بانک مرکزی نرخ تورم میانگین در پایان آذرماه امسال را 2/17 درصد اعلام کرد، نرخ تورم اعلامی از سوی مرکز آمار ایران 8/16 درصد اعلام شده است.

حل مشکل صدور ویزای تجاری به روسیه

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی تهران از حل شدن مشکل صدور روادید و ویزای تجاری برای ورود به بازار روسیه خبر داد. اسدالله عسگراولادی به ایسنا گفت: برای ورود به بازار روسیه موانع زیادی وجود دارد که یکی از آنها بحث ویزای تجار بود که حل شد اما موانع دیگر همچنان وجود دارند. وی با بیان اینکه مشکلات بانکی و نبود خط پرواز مستقیم از دیگر موانع تجار برای ورود به بازار روسیه است، گفت: دریافت روبل به جای دلار و تعرفه های گزینشی روسیه از دیگر موارد مهم در این زمینه محسوب می شود.

پایان هم کدسازی تلفن ثابت

با اجرای پایان هم کدسازی تلفن ثابت در سراسر کشور، 187 کد بین شهری سه رقمی به 31 کد کاهش یافت و از این پس تعرفه هر دقیقه مکالمات درون استانی سه تومان و هزینه هر دقیقه مکالمه خارج استانی 33 تومان محاسبه می شود. طرح هم کدسازی استانی براساس قانون بودجه سال 86 مطرح و با مصوبه مورخ 17/6/89 هیات وزیران از استان تهران آغاز شد. پیش از این هزینه تماس درون استانی از 30 تا 80 ریال در دقیقه متفاوت بود.