آرشیو دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۷
سیاسی
۳

جهانگیری: تحریم ها نمی تواند کشور را از دسترسی به اهدافش بازدارد

معاون اول رئیس جمهوری از بلاروس به عنوان کشوری دوست و شریکی مطمئن و قابل اعتماد یاد کرد و گفت: بلاروس از اهمیت فراوانی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و تهران از گسترش همه جانبه روابط با مینسک استقبال می کند.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در دیدار «ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه بلاروس، با بیان اینکه ایران و بلاروس هردو با تحریم کشورهای غربی مواجه هستند، تاکید کرد: تحریم هیچ گاه نمی تواند یک کشور را از دسترسی به اهداف خود بازدارد.

وی با تاکید بر اینکه ایران و بلاروس باید در مجامع بین المللی از یکدیگر حمایت کنند، افزود: دو کشور باید در موضوعات دو جانبه و همچنین تبادل هیات ها گام های موثرتری بردارند و زمینه تقویت روابط تهران و مینسک را فراهم کنند. جهانگیری با استقبال از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک اظهار کرد: زمینه های فراوانی برای همکاری مشترک اقتصادی وجود دارد که باید با کمک بخش خصوصی از این زمینه ها در جهت توسعه و تقویت روابط بهره برداری کنیم. جهانگیری تقویت روابط اقتصادی را پیش نیاز توسعه روابط همه جانبه دو کشور دانست و گفت: تحریم ها قادر نخواهند بود از گسترش مناسبات ایران و بلاروس جلوگیری کنند.