آرشیو دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۵
شهرستان ها
۷

6 درصد اعتبارات عمرانی آذربایجان شرقی کاهش یافت

میزان اعتبارات عمرانی آذربایجان شرقی در لایحه بودجه سال آینده 6/37درصد کاهش پیدا کرده است.

تبریز- خبرنگار کیهان:

معاون برنامه ریزی استانداری آذربایجان شرقی گفت: نمایندگان استان در مجلس می بایست در مسیر بررسی لایحه بودجه، نسبت به اصلاح شاخص های بودجه ای استان تلاش کنند.

داوود بهبودی، در نشست مشترک مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس با استاندار افزود: نمایندگان می بایست به آزادراه تبریز- بازرگان و راه آهن میانه- تبریز و طرح های مشابه و مهم، بیشتر توجه کنند.

استاندار آذربایجان شرقی نیز بودجه تخصیصی برای طرح های عمرانی استان را، جوابگوی نیازها ندانست و درعین حال خواستار افزایش اختیارات استانی برای سرعت در اجرای طرح های عمرانی شد و اولویت تامین اعتبار برای پروژه های ملی با پیشرفت بیش از 75 درصد را موجب طولانی شدن روند اجرای طرح های ملی در استان ها

دانست.

اسماعیل جبارزاده گفت: اکثر پروژه های ملی استان، کمتر از 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و این سیاست موجب کندی امور خواهد شد و برای رعایت عدالت می بایست در کنار پیشرفت فیزیکی شاخص هایی مانند جمعیت و نیاز منطقه نیز لحاظ شود.

نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس نیز نامه ای به معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ارسال کردند که در آن خواستار توجه کافی دولت به پیشنهادات استان در لایحه شدند.