آرشیو چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۱۹۹
حوادث
۱۳

پنج قاره

کشف شواهدی از هواپیمای مفقودشده

کشف جسد چهل نفر از مسافران پرواز مالزیایی و قطعاتی که احتمال می رود متعلق به این هواپیما باشد، امیدها را به رازگشایی از این سقوط بیشتر کرد. خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات امدادونجات اندونزی اعلام کرد: در عملیات جست وجوی دریایی برای یافتن هواپیمای ناپدیدشده ایرآسیا، چهل جسد پیدا شده است. همچنین اشیایی که به بخش هایی از لاشه هواپیمای پرواز QZ8501 شباهت دارد در همین منطقه رویت شده است. مقامات اندونزی نگران هستند در صورت تداوم وضعیت نامناسب جوی، امواج دریا شواهد موجود از لاشه هواپیما را جابه جا و از دید خارج کند. در حال حاضر عملیات جست وجو توسط حدود 30کشتی و قایق و چندین فروند هواپیما و بالگرد از کشورهای مختلف ادامه دارد و عملیات عمدتا در منطقه اطراف جزایر «بانگکا» و «بلیتونگ» در دریای جاوه متمرکز است. هواپیمای مسافربری از نوع ایرباس A-320-200 متعلق به شرکت هواپیمایی ایرآسیای مالزی با 162سرنشین روز یکشنبه این هفته در نیمه راه مسیر پرواز دوساعته از سورابایا در اندونزی به سنگاپور از صفحه رادار ناپدید شد.

13کشته در آتش سوزی مرکز خرید لاهور

ایسنا: آتش سوزی در مرکز خریدی در شهر لاهور پاکستان دست کم 13قربانی گرفت. نیروهای امدادونجات در پاکستان با اعلام اینکه این مرکز خرید عصر روز دوشنبه دچار آتش سوزی شد، اظهار کردند: در این حادثه 13نفر از جمله یک زن جان خود را از دست دادند و دونفر دیگر مجروح شدند.

نیروهای آتش نشان لاهور اعلام کردند: آتش سوزی ساعت 17:32 دوشنبه به وقت محلی شروع شد و خیلی زود به دیگر بخش های این مرکز که محل فروش ساعت و دیگر لوازم کوچک بود، گسترش یافت. نیروهای آتش نشان در لاهور همچنین اظهار کردند: اعلام دقیق علت وقوع این آتش سوزی نیازمند بررسی های کارشناسانه است اما ظواهر امر حاکی از آن است که اتصال سیم های برق موجب این حادثه شده است. به گفته نیروهای آتش نشان، گستردگی شعله های آتش و ازدحام جمعیت مانع از امدادرسانی سریع و به موقع شد و به همین دلیل مهار شعله های آتش حدود چهارساعت به طول انجامید.