آرشیو شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۹
اخبار کشور
۳

رئیس کمیته هسته ای مجلس:مسئولان باید پاسخی فراتر از محکوم کردن به تحریم های مکرر آمریکا بدهند

رئیس کمیته هسته ای مجلس تصریح کرد که مسئولان باید پاسخی فراتر از محکوم کردن به تحریم های مکرر آمریکا پس از توافق ژنو بدهند.

«ابراهیم کارخانه ای» رئیس کمیته هسته ای مجلس و نماینده مردم همدان در خانه ملت، با اشاره به تحریم های اخیر آمریکا و غرب علیه کشورمان اظهارداشت: اگر بعد از اولین تحریم های اعمالی علیه ایران از سوی آمریکا و غرب پس از توافق نامه ژنو به جای تخلف خواندن و محکوم کردن این تحریم ها اقدام عملی دندان شکنی صورت می گرفت و به عنوان مثال غنی سازی 20 درصد از سر گرفته می شد یقینا نه آمریکا و نه اروپا جرات نمی کردند که بعد از توافق ژنو بیش از یکصد تحریم را علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کنند.

کارخانه ای افزود: متاسفانه رفتارهای دیپلماتیک در مقابل اقدامات عملی آمریکا موجب جسورتر شدن آنها در نقض توافق ژنو و اعمال تحریم های جدید علیه کشورمان شده و ما متاسفیم از اینکه وزارت امور خارجه به جای اقدام عملی در مقابل تحریم های آمریکا و غرب تنها به محکوم کردن این اقدامات طرف مقابل بسنده می کند.

به گزارش فارس،رئیس کمیته هسته ای کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: آمریکایی ها وقتی متوجه شدند که بدون هرگونه اقدام عملی علیه آنها می توان از خاکریز تحریم ها عبور کرد آنها را جسورتر کرد تا اقدامات بیشتری را علیه برنامه هسته ای کشورمان در رابطه با تحریم ها صورت دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان قدرت اول منطقه معادلات منطقه ای و جهانی را تحت تاثیر قرار داده به خاطر مواضع قدرتمندانه در عرصه معادلات جهانی است و از سوی دیگر، آمریکا امروز بیش از هر زمان دیگری در معادلات سیاسی منطقه ای و جهانی شکست خورده و لذا ما از وزارت امور خارجه می خواهیم که در مقابل اقدامات عملی آمریکا در رابطه با وضع تحریم های جدید اقدامی عملی و انقلابی را در دستور کار خود داشته باشند.