آرشیو یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۳۲
اجتماعی
۴

طرح پزشک خانواده به اصلاحات نیاز دارد

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح پزشک خانواده به اصلاحات نیاز دارد و ایجاد زیرساخت های لازم برای تداوم آن ضروری است.

به گزارش ایرنا، «علی اکبر سیاری» گفت: هر چند طرح پزشک خانواده به اصلاحات نیاز دارد اما اجرای آن، دسترسی عمومی به خدمات سلامت را افزایش و موجب کاهش هزینه های بیمارستانی و درمانی برای بیماران می شود.

سیاری در تشریح چگونگی اجرا و اهداف برنامه پزشک خانواده افزود: ارتقای سطح سلامت خانواده از اهداف وزارت بهداشت در اجرای این طرح است و تلاش می شود پیشگیری از بیماری ها در دو جنبه خدمات عمومی و فردی سلامت پیگیری شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمان حاضر طرح پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران درحال اجرا است که پس از آسیب شناسی درصدد اصلاح آن هستیم. وی تصریح کرد: این طرح باید بتدریج اصلاح شود و در این راستا بازنگری در آموزش پزشکی و تربیت پزشک خانواده ضروری است. برنامه پزشک خانواده برنامه ای است که در دوره قبل یک تیم 17 نفره برای اجرای آن پیش بینی شده بود که درمرحله بعد به یک مطب آموزشی و یک پزشک و یک دستیار پزشک تغییر کرد اما دوباره به دنبال اصلاح آن هستیم.