آرشیو یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۳۲
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

رشد 22 درصدی صدورپروانه های صنعتی

در هشت ماه منتهی به آبان امسال 1935 فقره پروانه بهره برداری از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 22 درصدی را نشان می دهد. بر پایه این گزارش میزان سرمایه گذاری محقق شده برای پروانه های بهره برداری صنعتی صادر شده حدود 47 هزار و 731 میلیارد ریال بوده است و اشتغال ایجاد شده از ناحیه صدور پروانه های بهره برداری صنعتی ایجاد برای 286 هزارو 86 نفر بود.

سکه های تقلبی قابل ردیابی نیست

رئیس اتحادیه طلاو جواهرات به خریداران سکه هشدار داد که حتما از واحد های دارای پروانه کسب خرید کنند چراکه سکه های تقلبی قابل پیگیری و رد یابی نیستند. محمد کشتی آرای در گفت وگو با ایسنا، تاکید کرد: تمام بسته بندی های سکه که هولوگرام دارند قابل شناسایی و رد یابی هستند. این در حالی است که سکه های تقلبی غیرقابل پیگیری و رد یابی است.

افت 143 واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات دیروز شنبه با 143 واحد افت در ارتفاع 68 هزار و 829 واحدی قرار گرفت. علاوه بر شاخص کل بورس تمام شاخص های بورسی روزگذشته نیز همانند پنج روز کاری گذشته منفی بود و در نتیجه تالار شیشه ای باز هم قرمزپوش شد. برهمین اساس شاخص 30 شرکت بزرگ 4 واحد، آزاد شناور 102 واحد، بازار اول 80 واحد، بازار دوم 447واحد و صنعت 131 واحد افت کردند.