آرشیو پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۶۴
ایران
۱۵

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد:آغاز سرکشی از محوطه های تاریخی

مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان بااشاره به این که نزدیک به یک ماه است ناجا تمامی نیروها و سربازهای خود را از میراث فرهنگی استان خوزستان فراخوانده است، گفت: از هفته آینده نیروهای حفاظتی با سرکشی از محوطه های تاریخی، نبود سربازان ناجا را جبران می کنند.

افشین حیدری در گفت وگو با خبرگزاری میراث فرهنگی افزود: نه تنها امکانات میراث فرهنگی به دلیل نداشتن زیرساخت های مناسب بسیار ضعیف است، بلکه به دلیل همکاری نکردن برخی دستگاه ها برای حفاظت از اماکن تاریخی، میراث فرهنگی استان خوزستان دچار چالش شده است.

وی گفت: حدود یک ماه پیش ناجای استان اعلام کرد نمی تواند سربازی در اختیار میراث فرهنگی بگذارد و آن تعداد سربازی که باقی مانده بود یک جا ترخیص کرد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان، اکنون امکانات میراث فرهنگی برای حفاظت از آثار تاریخی بسیار ضعیف است و لازم است مردم به عنوان حافظان اصلی همراه دستگاه های مختلف شهری مقوله حفاظت از میراث فرهنگی را در سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

حیدری افزود: اداره میراث فرهنگی با حمایت و اعتباری که استانداری خوزستان در اختیارش گذاشت، با شرکت های حفاظتی قرارداد منعقد کرد. به گونه ای که قرار است از هفته آینده نیروهای حفاظتی با سرکشی از محوطه های تاریخی، نبود سربازان ناجا را جبران کنند.