آرشیو شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳، شماره ۳۳۹۰
خبر
۲

اخبار دیپلماتیک

ژنرال دمپسی: اقدامات ایران در عراق تهدیدی علیه آمریکا نبوده است

ایسنا: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: اقدامات ایران در عراق تاکنون تهدیدی علیه نیروهای آمریکایی و فعالیت های آنها نبوده است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره کمک های ایران به عراق برای مقابله با نیروهای داعش گفت: مقامات عراقی ما را درخصوص اقدامات ایران علیه داعش مطلع کرده اند. این اقدامات تاکنون تهدیدی علیه نیروهای آمریکایی و فعالیت آنها نبوده است. دمپسی افزود: «اما اگر این وضعیت تغییر کند آمریکا نیز رویکرد نظامی خود را تغییر خواهد داد.» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به رابطه ایران و عراق تاکید کرد: «آمریکا به دقت این رابطه را زیر نظر دارد.» او همچنین گفت: «آمریکا به دنبال یافتن راه هایی برای افزایش کمک به نیروهای امنیتی عراق شامل کمک از طریق مقابله با بمب های کنار جاده ای است.»

اسنودن فاش کرد: آمریکا آغازگر حمله ویروس استاکس نت علیه ایران

ایسنا: ادوارد اسنودن، افشاگر آمریکایی گفت که آمریکا عامل اصلی انتشار ویروس استاکس نت علیه تاسیسات هسته ای ایران بوده است. به گزارش پایگاه خبری هیل وابسته به کنگره آمریکا، ادوارد اسنودن روز پنج شنبه در گفت و گو با شبکه پی بی اس گفت: «افزایش استفاده دولت ها از حملات سایبری در سراسر جهان توسط آمریکا و از زمانی که این کشور از ویروس استاکس نت علیه تاسیسات هسته ای ایران استفاده کرد، آغاز شد.»

اسنودن گفت: «لازم است بدانیم که ما زمانی که از ویروس استاکس نت علیه برنامه هسته ای ایران استفاده کردیم به معنای واقعی حملات سایبری را در جهان آغاز کردیم.» براساس این گزارش حمله ویروس استاکس نت که یکی از مخرب ترین حملات سایبری در طول تاریخ جهان بوده است در سال 2010 کشف شد که عامل اصلی آن آمریکا و اسرائیل بوده اند. دولت جورج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا از این روش برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران و جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته ای کشور استفاده کرد.

ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا همچنین گفت: «اینکه بگوییم استاکس نت پیچیده ترین حمله سایبری است که تا آن زمان جهان به خود دیده بود، سخنی عادلانه است و این حقیقت دارد که آمریکا آن را آغاز کرده بود.»