آرشیو چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۳۱۶۱
تجسمی
۱۳

دومین شماره مجله «تصویرنامه» منتشر شد

دومین شماره مجله «تصویرنامه» با سردبیری «هوشیار انصاری فر» در زمستان 93 منتشر شد. این شماره مجله، یک سی دی حاوی خوانش مدیا کاشیگر از شعرهای «لوتره آمون» با خودش همراه دارد که شعرها توسط همین مترجم به فارسی برگردانده شده است. شعرخوانی کاشیگر با موسیقی «فرشاد فزونی» همراه شده است. گزیده یی از عناوین مطالب منتشر شده در این شماره تصویرنامه به شرح زیر است: «گیتارسواری کنار دن کیشوت»، «کوبانی تنها نیست»، «درباره رمون کنو»، «یادداشت هایی در باب کافه»، «چه زیباست زشتی»، «کارخانه دفاتر کلمات»، «راک مرده است»، «لنز نرمال و اضطراب عکاس»، «عکس هایی که به آدم ها صفت نمی دهند»، «خاطرات خبرنگار از جنگ ویتنام»، «دوایر»، «نامه به پانته آ»، «در فضیلت کجروی» و... در این شماره پرونده یی برای رمان «ملکان عذاب» ابوتراب خسروی با مطالبی از «رضا عامری»، «مهدی دادخواه تهرانی» و «بابک حیدری» منتشر شده است که همراه پرونده تکه یی از رمان تازه خسروی با عنوان «من و سایه ها» به چاپ رسیده است.

هوشیار انصاری فر، شاعر و منتقد که در دهه 70 فعالیت جدی اش را از کارگاه ادبی رضا براهنی آغاز کرد پیش از این سابقه سردبیری مجله های «کتاب سه هفته» و «هفتاد و هفت» را در کارنامه کاری اش دارد. انصاری فر همچنین همکاری های نزدیکی در زمینه نقد ادبی و ژورنالیسم ادبی با روزنامه های «جامعه»، «توس»، «عصر آزادگان»، «شرق»، «اعتماد» و... داشته است. از میان نویسندگان این شماره می توان به مدیا کاشیگر، ابوتراب خسروی، سولماز نراقی، هوشیار انصاری فر، رضا عامری، کاوه سیدحسینی، فرهاد حیدری گوران، امید شمس، بهروز صفدری و... اشاره کرد.

«تصویرنامه» در 206 صفحه و با قیمت 10 هزار تومان به تازگی منتشر شده و روی دکه های روزنامه فروشی و پیشخوان کتابفروشی ها قرار گرفته است.