آرشیو پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۷۶
جامعه
۱۷

معاون دیوان عدالت اداری:ورود 5000 پرونده درباره مرخصی زایمان به دیوان عدالت اداری

معاون قضایی رئیس دیوان عدالت اداری از ورود و تشکیل 5000 پرونده در ارتباط با اجرایی نشدن قانون مرخصی زایمان از سوی دستگاه های اجرایی و دولتی در دیوان عدالت اداری خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین موسی قربانی در گفت وگو با تسنیم اظهار کرد: در مساله مرخصی زایمان نیز که مصوب دولت و مجلس شورای اسلامی است، برخی دستگاه ها از اجرای آن سر باز می زنند، بنابراین گاهی اوقات پرونده هایی که وارد دیوان می شود، ناشی از اجرا نشدن قانون از سوی دستگاه های دولتی است. با این حال پیگیری برخی پیشگیری ها در دیوان عدالت اداری، مثمرثمر واقع شده و رشد پرونده های وارده به دیوان تا حدودی متوقف شده است.

قربانی در پاسخ به این پرسش که بیشتر پرونده های وارده به دیوان عدالت مربوط به شکایت از کدام دستگاه هاست، عنوان کرد: روی این مساله نمی توان قضاوت کرد، زیرا در این باره تحلیل آماری براساس شاخص های لازم را نداریم.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری یادآور شد: به طور طبیعی تامین اجتماعی به دلیل داشتن چند میلیون بیمه شده و مستمری بگیر، شهرداری ها به دلیل سر و کار داشتن با بیشتر شهروندان و وزارت آموزش و پرورش به دلیل داشتن چند هزار نیرو، پرونده های زیادی دارند، اما این به آن معنی نیست که در این دستگاه ها تخلف زیادی وجود دارد؛ بلکه به دلیل زیاد بودن جامعه هدف این دستگاه هاست. در مجموع از جهت فراوانی، بیشتر شکایت ها در ارتباط با آموزش و پرورش، تامین اجتماعی و شهرداری هاست.همچنین به گفته قربانی، تقریبا 35 تا 40 درصد شکایت های مطرح شده در دیوان عدالت اداری، وارد تشخیص داده می شود.