آرشیو پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۷۶
جهان
۶

زخمی شدن 17 صهیونیست با سلاح سرد

دو شهروند فلسطینی با واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در دو حمله شهادت طلبانه در تل آویو و بیت المقدس 17 صهیونیست را با ضربات چاقو زخمی کردند. رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی را در این دو شهر تشدید کرده است. جنبش حماس با صدور بیانیه ای اقدام این فلسطینی ها را شجاعانه خواند.

به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از المیادین، در حمله نخست در تل آویو، فرد مهاجم با حمله به سرنشینان یک اتوبوس 17 صهیونیست را زخمی کرد. حال شش نفر از زخمی ها وخیم گزارش شده است. در حالی که خبرگزاری فرانسه از کشته شدن این فرد مهاجم خبر داد، شبکه الحدث اعلام کرد پلیس رژیم صهیونیستی عامل این حمله را که بر اثر تیراندازی زخمی شده بود، بازداشت کرده است. گفته می شود وی ساکن طولکرم در کرانه باختری رود اردن است.

در حمله ای دیگر در بیت المقدس نیز یک فلسطینی با چاقو به چند شهرک نشین اسرائیلی نزدیک مسجدالاقصی حمله کرد. از تلفات این حمله گزارشی در دست نیست. جمعه پنجم دی نیز دو پلیس اسرائیلی در بیت المقدس در حمله یک فلسطینی زخمی شدند. پیش از آن در حمله نوجوان شانزده ساله فلسطینی با چاقو به سه شهرک نشین، دو صهیونیست بشدت زخمی شده بودند.

آذر ماه گذشته نیز یک پلیس صهیونیست در نزدیکی تل آویو با خودرو زیر گرفته شد و همچنین یک فلسطینی دیگر با چاقو به سرباز اسرائیلی در شهر العفولة حمله کرد. این سرباز پس از انتقال به بیمارستان کشته شد. بخش شرقی شهر بیت المقدس که فلسطینی نشین است، از تابستان گذشته صحنه حملات ضداسرائیلی بوده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیروز با صدور بیانیه ای از حمله به صهیونیست ها در تل آویو استقبال کرد و این عملیات شجاعانه را پاسخی به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی نامید. سامی ابو زهری، سخنگوی حماس اعلام کرد این عملیات شجاعانه واکنشی طبیعی به اقدامات تروریستی اسرائیل بود. عزت الرشق از رهبران بلندپایه حماس نیز در صفحه فیسبوک خود نوشت: این عملیات شجاعانه پاسخی طبیعی به جنایات و اقدامات تروریستی اسرائیل علیه مردم فلسطین بود. به گزارش خبرگزاری شینهوا از غزه، کمیته های مقاومت مردمی هوادار حماس در غزه نیز در بیانیه ای اعلام کردند حمله اخیر پیامی آشکار به صهیونیست ها مبنی بر آن بود که هیچ گاه در سرزمین های ما در امنیت زندگی نخواهند کرد.