آرشیو شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۷۷
اخبار کشور
۲

در دیدار وزیر خارجه سوئیس با ظریف عنوان شد: آمادگی سوئیس برای پیشبرد مذاکرات هسته ای

وزیر خارجه سوئیس در دیدار با ظریف از آمادگی کشورش برای کمک به پیشبرد گفت وگوها به منظور حصول توافق نهایی بین ایران و 1+5 خبر داد.

محمدجواد ظریف صبح روز پنجشنبه به منظور شرکت و سخنرانی در چهل و پنجمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد وارد سوئیس شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در چهل و پنجمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد روز گذشته وارد داووس سوئیس شد، در حاشیه این نشست با برخی مقامات شرکت کننده دیدار و گفت وگو کرد.

ظریف در حاشیه این نشست با نجیب میقاتی نخست وزیر سابق لبنان و ایاد علاوی ملاقات و در خصوص آخرین تحولات منطقه و مبارزه با تروریسم و گروهک تروریستی داعش گفت وگو کرد.

همچنین محمدجواد ظریف و دیدیه بورک هالتر وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوئیس در حاشیه چهل و پنجمین مجمع جهانی اقتصاد در داووس ضمن تاکید بر برگزاری گفت وگوها با سوریه، بر ارسال کمک های بشردوستانه به این کشور تاکید کردند.

در گفت وگوهای دو طرف درباره روند گفت وگوهای هسته ای بین ایران و گروه 1+5، وزیر امور خارجه کشورمان از میزبانی سوئیس قدردانی کرد. بورک هالتر نیز از آمادگی کشورش برای کمک به پیشبرد گفت وگوها به منظور حصول توافق نهایی بین ایران و 1+5 خبر داد.

همچنین در تماس تلفنی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر خارجه کشورمان که در داووس به سر می برد نیز در خصوص آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته ای رایزنی شد.

به گزارش فارس گفتنی است اجلاس مجمع جهانی اقتصاد از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز و امروز پایان می یابد.