آرشیو شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۵۸۴۹
اجتماعی
۴

محیط زیست

تفکیک مجوز حمل سلاح شکاری از نگهداری آن

برخوردار بودن برخی شکارچیان از مجوز نگهداری سلاح در بسیاری از موارد موجب شده است که محیط بانان پیش از اقدام به شکار نتوانند از نظر قانونی با افراد حامل سلاح در منطقه ممنوعه شکار برخورد کنند، به طوری که اقدام های محیط بانان به طور عمده تنها پس از شکار و متضرر شدن محیط زیست صورت می گیرد. به گزارش ایلنا علی تیموری مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در این باره اظهار کرد: درصدد هستیم تا قانونی را برای تفکیک مجوز نگهداری و حمل سلاح ایجاد کنیم.

غارهای کشور را دریابیم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه کشور ایران رتبه چهارم را در خصوص شناسایی غارها در بین کشورها داراست، گفت: این موضوع باید در تدوین برنامه ششم توسعه مدنظر قرار گیرد. «معصومه ابتکار» از شناسایی 1300 غار خبر می دهد و می گوید: «غارها علاوه بر ارزش زمین شناسی که دارند برای تغییرات آب و هوایی نیز بسیار مهم هستند، چرا که در سنجش آب و هوا و تغییرات آن می تواند به کار گرفته شود.»

«تهران» در کمپین «شهرهای تاب آور جهان»

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه تهران به کمپین شهرهای تاب آور جهان پیوسته و باید برای تحقق شاخص های شهر تاب آور تلاش کند، ابراز امیدواری کرد که با همفکری و پشتیبانی اعضای شورای اسلامی شهر تهران برنامه ها و طرح های موثری در تهران به اجرا درآید. به گزارش ایسنا، دکتر احمد صادقی در جریان بازدید اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: اولویت برنامه های سازمان در سال آینده به ترتیب طرح های آموزشی، پیشگیری و آمادگی است.

انتقال کارخانه «روغن نباتی قو» به خارج از تهران

محمد هادی حیدرزاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران وعده داده در ابتدای سال آینده می توان منتظر انتقال تدریجی کارخانه «روغن نباتی قو» به خارج از شعاع 120 کیلومتری تهران بود، البته در این باره مکاتباتی هم با شورای اسلامی شهر تهران صورت گرفته و شورایی ها در حال تدوین مصوبه ای با این مضمون هستند که شهرداری تهران مکلف شود کارکنان کارخانه روغن نباتی قو را جذب کرده و انتقال فاز به فاز این کارخانه به خارج از شعاع 120 کیلومتری تهران امکان پذیر شود.