آرشیو شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۷۷
ورزشی - اخبار کشور
۹

آیت الله جنتی: شورای نگهبان در رد صلاحیت افراد با هیچ کس معامله نمی کند

دبیر شورای نگهبان گفت: هم اکنون افرادی که می دانند صلاحیت آنها در شورای نگهبان احراز نمی شود به دنبال زیر سوال بردن اعتبار شورای نگهبان هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت الله احمد جنتی در همایش ناظران امین در حسینیه امام خمینی مشهد افزود: باید افرادی مسئولیت ها را برعهده بگیرند که صلاحیت داشته و به قانون اساسی پایبند باشند و در این راستا وطن فروش نباشند و در ارتباط با اسلام و انقلاب با کسی معامله نکنند. وی با بیان اینکه شورای نگهبان افرادی را رد صلاحیت کرد که هیچ کسی جرئت رد صلاحیت آنها را نداشت، افزود: شورای نگهبان در این موارد با هیچ کس معامله نمی کند.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: مشکلاتی که در کشور به وجود می آید به این دلیل است که افرادی که صلاحیت لازم را نداشته اند مسئولیت به عهده گرفته اند و لذا لازم است افرادی که مسئولیتی را برعهده می گیرند صلاحیت آنها احراز شده باشد. وی افزود: عده ای از مدت ها قبل برای حضور در انتخابات مجلس آینده فعالیت می کنند تا در آن مجلس سهم داشته باشند ولی این مورد را باید بدانند که اگر براساس شرع و عقلانیت بخواهند اقدام به فعالیت کنند ما نیز با آنها مشکلی نداریم. آیت الله جنتی همچنین در ارتباط به توهین و هتک حرمت به ساحت پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) توسط نشریه فرانسوی افزود: این مورد یک حادثه تاریخی محسوب می شود که بسیاری از افراد غیرمسلمان نیز از این موضوع متاثر و ناراحت شدند اما همراه با بیداری مسلمانان و انزجار از دشمنان و سبب شکل گیری وحدت میان مسلمانان شد.