آرشیو شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۵۸۴۹
فرهنگ و هنر
۲۳
گزارش خبری

در افتتاح نمایشگاه کتاب و نوشت افزار یاد و یار مهربان مطرح شد

ابراز تاسف جنتی از شمارگان پایین کتاب

وزیر آموزش و پرورش توسعه مشارکت های آموزش و پرورش با سایر دستگاه های دولتی و غیردولتی را به عنوان راهکار این وزارتخانه برای توسعه فعالیت های فرهنگی مطرح کرد.

دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب و نوشت افزار یاد و یار مهربان با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و محمدباقر قالیباف شهردار تهران در بوستان گفت وگو افتتاح شد.

در این مراسم علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه موثرترین و اثرگذارترین نهاد فرهنگی در کشور به شمار می رود، گفت: آموزش و پرورش 13 میلیون دانش آموز در یکصد و 5 هزار مدرسه و با تلاش یک میلیون همکار در 752 منطقه آموزشی تحت تعلیم و تربیت دارد و به همین خاطر یکی از موثرترین نهادها در حوزه فرهنگ در کشور به شمار می رود.

در ادامه این مراسم علی جنتی با اشاره به نقش انکارناپذیر کتاب و کتابخوانی در ارتقای سطح فرهنگی جامعه گفت: انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی است که برمبنای ایدئولوژی اصیل اسلامی طرح ریزی شده است و به همین خاطر در این ساختار شاهدیم که در طول سال های گذشته رهبر انقلاب نیز تاکید بسیاری به مقوله کتاب و کتابخوانی داشتند. وی با اشاره به کاهش سطح کتابخوانی در کشور طی سال های گذشته گفت: نگاهی به آمار حضور افراد در کتابخانه های عمومی و شمارگان کتاب های چاپ شده در کشور به ضعف ما در این مساله گواهی می دهد امسال نسبت به سال های گذشته اگرچه شاهد توسعه تعداد عناوین منتشر شده هستیم، اما متاسفانه از حیث شمارگان شاهدیم که گاهی کتاب های ما با شمارگان 700 نسخه منتشر می شود که بسیار مایه تاسف است.