آرشیو یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۵۸۵۰
اجتماعی
۴

20 درصد افراد شاغل درمحیط های صنعتی مخدر مصرف می کنند

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اعلام نتایج جدیدترین شیوع شناسی اعتیاد در محیط های صنعتی، می گوید: 20 درصد از افراد شاغل در محیط های صنعتی موادمخدر مصرف می کنند.

به گزارش ایسنا علیرضا جزینی با اشاره به تحقیقی که در کشور انجام شده است، عنوان می کند: اقتصاد مواد مخدر سالانه 10 هزار میلیارد تومان به کشور ما خسارت وارد می کند. وی خسارت های ناشی از اقتصاد مواد مخدر را به سه دسته تقسیم بندی می کند وتوضیح می دهد: نخستین بخش این خسارت ها به مصرف کنندگان مواد مخدر بازمی گردد و شامل هزینه خرید، مصرف مواد و همچنین هزینه های ایاب و ذهاب برای تهیه موادمخدر است که معادل 3/48 درصد برآورد شده است و بخش دوم نیزسهم جامعه از آسیب های اجتماعی مانند افزایش طلاق، قتل، بیکاری، از دست رفتن سرمایه گذاری های زیربنایی، کاهش بهره وری و کاهش ساعت کار است که معادل 7/27 درصد محاسبه شده است.

دسترسی به مواد صنعتی مخدر دیگر مرز ندارد

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: متاسفانه یکی از مشکلات جدی در مورد موادمخدر صنعتی دسترسی آسان مصرف کننده به این مواد است.

به گزارش ایرنا، دکتر «پرویز افشار» عنوان کرد: اکنون مواد صنعتی مانند آمفتامین و شیشه تولید داخلی شده و در لابراتوارهای کوچک و آشپزخانه ها این مواد تولید می شود و همین موضوع موجب شده که کنترل و مقابله با این گونه مواد نیز کمتر باشد. وی تصریح کرد: دیگر مرزی وجود ندارد که موادصنعتی مخدر را وارد کشور کند که ما بخواهیم آن را کنترل کنیم و در مکان های کوچک به تولید این مواد می پردازند.