آرشیو یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۷۸
اقتصادی
۴

آخوندی: وام مسکن 80 میلیونی هنوز تصویب نشده است

وزیر راه و شهرسازی گفت: هنوز وام مسکن 80 میلیون تومانی تصویب نشده و فعلاوام های مسکن 30، 40 و 50 میلیونی پرداخت می شود.

به گزارش مهر، عباس آخوندی اظهار کرد: در هیات وزیران تصویب کردیم برای بافت های فرسوده و بافت های حاشیه ای شهرها، در شهرهای بزرگ تسهیلات بانکی به 50 میلیون تومان، در شهرهای بیش از 250 هزار نفر به 40 میلیون و کمتر از 250 هزار نفر به 30 میلیون تومان برسد.

وی با بیان این که این مبالغ در شورای پول و اعتبار تصویب شده است و بانک ها موظف به پرداخت آن هستند، افزود: این وام ها هم برای ساخت و هم برای خرید است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره طرح های نیمه تمام این وزارتخانه گفت: در بودجه 94 دولت پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی داد که از قانونگذار اجازه خواسته است بخش خصوصی و دستگاه هایی که می توانند سرمایه گذاری کنند، با تعهد دولت و اجازه حق دسترسی، بتوانند برای این طرح ها تامین مالی کنند.

آخوندی افزود: همه کمیسیون های مجلس با این پیشنهاد دولت موافقت کرده اند و امیدواریم سال آینده طرح های زیربنایی از جمله راه ها، فرودگاه ها، بندرها و خطوط ریلی را فراتر از بودجه دولت به کل جامعه اقتصادی ایران عرضه کنیم.

وی درباره اتمام این طرح ها نیز تصریح کرد: تمام شدن این طرح ها بستگی دارد به این که جامعه اقتصادی ایران چگونه از آنها استقبال کند و ما چگونه به اقتصاد جهانی متصل شویم، این کاری نیست که یک دستگاه به تنهایی درباره آن تصمیم گیری کند. اما با اقدامات یادشده ما از اتکا به بودجه صرف خارج می شویم و این طرح ها را در جامعه اقتصادی ایران مطرح می کنیم.