آرشیو دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۵۸۵۱
صفحه اول
۱

ریاض کانون مذاکره رهبران سیاسی درباره آینده عربستان

این روز ها باند فرودگاه ریاض محل فرود آمدن هواپیماهای اختصاصی رهبران بلند پایه جهان شده است. رهبران سیاسی جهان یکی پس ازدیگری جهت اظهار همدردی و تسلیت به خانواده آل سعود راهی ریاض شده اند. در جدید ترین خبرها هواپیمای اختصاصی باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا روز سه شنبه از هند به ریاض می رسد.

در همین حال همگام با دیگر مقام ها و رهبران جهان، مدودف نخست وزیر روسیه و اولاند رئیس جمهوری فرانسه نیز دیروز برای تسلیت به خاندان سعود بخاطر مرگ ملک عبدالله وارد ریاض شدند.

آلمان صادرات سلاح به عربستان را متوقف کرد

آلمان با توجه به بی ثباتی در منطقه، صادرات تسلیحات به عربستان را متوقف می کند. در همین ارتباط روزنامه بیلد اعلام کرد: سفارش های تسلیحاتی عربستان از آلمان رد شده است.

گفته می شود که شورای امنیت ملی که نهادی دولتی متشکل از «آنگلامرکل» صدراعظم آلمان، «زیگمار گابریل» معاون صدراعظم و 7 وزیر دیگر است، این تصمیم را روز چهارشنبه اتخاذ کرده است. پیشتر اخباری مبنی بر همکاری های نظامی آلمان با شماری از کشورها از جمله عربستان منتشر شده بود.

عمل جراحی «سعود الفیصل» در امریکا

دربار پادشاهی عربستان سعودی در بیانیه ای اعلام کرد: عمل جراحی سعود الفیصل وزیر خارجه این کشور که در امریکا تحت درمان قرار گرفت، موفقیت آمیز بوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که سعود الفیصل 75 ساله به دلیل درد کمر از ناحیه ستون فقرات تحت عمل جراحی قرار گرفت.