آرشیو دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۵۸۵۱
اجتماعی
۴

اخبار

افزایش 15 تا 20 درصدی کرایه مترو تاکسی و اتوبوس

شورای شهر تهران دیروز در جلسه غیر علنی خود، بار دیگر با رد پیشنهاد 35 درصدی کرایه ها از سوی شهرداری، افزایش 15 تا 20 درصدی نرخ کرایه مترو، اتوبوس و تاکسی را تصویب کرد تا بر این اساس برای سال آینده قیمت بلیت مترو 50 و قیمت بلیت اتوبوس هم 50 تا 100 تومان افزایش یابد.

همچنین در این جلسه عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک 30 درصد افزایش یافت تا بنا به گفته شورایی ها، حالت بازدارندگی آن بیشتر شود. هم اکنون مصوبه شورا برای تایید نهایی راهی فرمانداری تهران شده است.

توزیع دو مرحله دیگر سبد غذایی تا پایان سال

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا پایان سال دو بسته دیگر حمایت غذایی میان افرادی که دچار فقر کالری دریافتی هستند، توزیع خواهد شد و نخستین نوبت دریافت این بسته حمایتی در هفته جاری اعلام خواهد شد. دکتر علی ربیعی افزود: توزیع این بسته ها برای حمایت از سفره هایی است که با مشکل کمبود پروتئین مواجه هستند. زنان باردار، کودکان دچار سوء تغذیه و افرادی که موادغذایی کم کالری دریافت می کنند و بطور کلی افرادی که به لحاظ دسترسی به کالری مناسب، دچار کمبود هستند را تحت پوشش قرار می دهد. وی توضیح داد: با مطالعاتی که صورت گرفته در مرحله بعدی که بسته های حمایت غذایی توزیع می شود گوشت سفید هم به این بسته ها اضافه شده است.