آرشیو سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۵۸۵۲
سیاسی
۳

هاشمی رفسنجانی:قهرمانان دوران جنگ فراموش نمی شوند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد که قهرمانان دوران جنگ فراموش نمی شوند. برطرف کردن دغدغه معاش و تامین زندگی قهرمانان جنگ که امروز به افتخار بازنشستگی رسیده اند، نه تنها وظیفه نظام است بلکه باید با افتخار به آن توجه کرد.

به گزارش ایسنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای کانون خلبانان ایران افزود: باید به این سرمایه ها اعتماد کنیم، چون امتحان خود را در سخت ترین شرایط زمانی پس دادند و باید با سپردن کارها به این عزیزان از اطلاعات، تجربیات، مردانگی ها و رشادت های آنان استفاده کرد.

وی با یادآوری خاطره ای از حضور در جلسه شورای عالی دفاع در زیرزمین ستاد کل ارتش در آغازین روزهای جنگ خاطرنشان کرد: آن شب خلبانان نیروی هوایی می گفتند به امام بگویید که بگذارند ما از غیرت ایرانی و ارتش مقتدر آن دفاع کنیم تا هیچ دشمنی به خود جرات تهاجم به خاک ایران را ندهد.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر شجاعت و تدبیر خلبانان نیروی هوایی ارتش، به خاطره ای از جلسه با آنان در پایگاه نوژه همدان نیز اشاره کرد و گفت: وقتی از آنان پرسیدم نظرتان درباره قبول آتش بس چیست، گفتند سلام ما را به امام برسانید و بگویید ما سربازیم، اگر تصمیم بر دفاع است تا آخرین قطره خون می جنگیم و اگر تصمیم بر پذیرش قطعنامه است، با تمام وجود در خدمت نظام خواهیم بود.