آرشیو سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۳۴۰۵
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

رهایی از ترافیک شهری با خودرو پرنده

ایسنا: خودرو پرنده PAL-V ترکیبی از بالگرد و خودرو است که امکان فرار از ترافیک شهری و پرواز در آسمان را امکانپذیر می کند.

این خودرو ترکیبی (هیبریدی) دو نفره دارای سه چرخ، یک ملخ تاشو مشابه ملخ بالگرد است که از قابلیت حرکت روی جاده و پرواز در آسمان برخوردار است. ملخ خودرو پرنده تنها با فشار دادن یک دکمه باز شده و خودرو ظرف مدت 10 دقیقه آماده پرواز می شود، برای برخاستن از زمین، خودرو باید مسافت 165 متری را روی آسفالت یا چمن طی کند. این خودرو پرنده تا ارتفاع 1200 متری از زمین بلند شده و سرعت آن روی زمین یا در هوا به 180 کیلومتر در ساعت می رسد.

خودرو PAL-V با موتور بنزینی می تواند مسیر 1200 کیلومتری روی زمین و 500 کیلومتری در آسمان را طی کند؛ محققان قصد دارند در آینده امکان استفاده از سوخت بیودیزل یا بیواتانول را در این خودرو فراهم کنند. نمونه اولیه این خودرو در سال 2012 به پرواز درآمد و انتظار می رود که تا اوایل سال 2016 با قیمت حدود 400 هزار دلار به بازار عرضه شود.

حرفه ای ترین هدفون دنیا روانه بازار شد

هدفون HE1000 ساخت شرکت های فای من با کیفیتی استثنایی که صدایی کاملاشفاف و زنده را به کاربر ارائه می کند، به زودی در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سی نت، شرکت سازنده پیش از این هم هدفون EF1000 را عرضه کرده بود که وضوح صدای آن مورد توجه علاقه مندان قرار گرفته بود. علاوه بر کیفیت پخش صدا، نحوه طراحی این هدفون و سازگاری آن با سر و به خصوص گوش انسان که باعث آسیب دیدن، زخم شدن یا حتی قرمز شدن پوست نمی شود نیز از جمله دیگر مزایای آن است.

در هدفون مذکور از سطوح مسطح مغناطیسی و همین طور پرده های جداکننده گوش از خود هدفون با ضخامت چند نانومتر استفاده شده تا صدا با حداکثر کیفیت ممکن به گوش انسان منتقل شود. شرکت سازنده مدعی است صدایی که از این هدفون به گوش می رسد کاملاجامع و دارای همه

جزئیات است. وزن این هدفون 500 گرم است که البته نسبت به دیگر هدفون ها کمی سنگین تر است، اما طراحی مناسب آن جلوی خستگی گوش انسان را می گیرد. هنوز قیمت نهایی این محصول اعلام نشده است.