آرشیو سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۵۸۵۲
ایران زمین
۲۰

ضرورت بهبود کیفیت خدمات بیمارستانی در «رودان» هرمزگان

مردم «رودان» با گلایه از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، خواستار بهبود بخشی کیفیت خدمات رسانی به بیماران و مراجعه کنندگان در تنها بیمارستان این شهر شدند.

بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) تنها مرکز درمانی در شهرستان 118 هزار نفری رودان است که علاوه بر شهروندان به بیمارانی که از شهرستان های همجوار برای درمان و معالجه به این مرکز مراجعه می کنند نیز خدمات ارائه می کند. شماری از بیماران و مراجعه کنندگان، بهبود کیفیت خدمات در این بیمارستان را آرزوی دیرینه خود دانستند و از وضعیت موجود اظهار نارضایتی کردند، این عده در گفت و گو با ایرنا، افزودند: خدمات رسانی در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) به دلیل برخی کمبود و ضعف ها مورد رضایت شهروندان نیست و نیاز به تدبیر و نظارت بیشتر دست اندرکاران بخش بهداشت و درمان است.

آمار بالای مراجعه، کمبود نیرو و امکانات، نقل و انتقال بیمار توسط همراه وی و رفتار و برخورد نامناسب برخی از نیروهای خدماتی از جمله مواردی است که مراجعه کنندگان به این بیمارستان از آن گلایه دارند. «بابک امین اسماعیلی»، رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رودان نیز، کمبود نیرو و امکانات را از مشکلات و دغدغه های اصلی پیش روی این مرکز درمانی دانست و با اشاره به میزان مراجعه به این مرکز درمانی، ضریب اشغال تخت بیمارستانی را روزانه و به طور معمول 78 تا 80 درصد عنوان کرد.