آرشیو سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۳۱۶۶
حوادث
۱۸

پاتک بامدادی پلیس به 79 سارق پایتخت

اعتماد| 79 سارق که در قالب 10 باند، پایتخت را جولانگاه جرایم مختلف خود کرده بودند در پاتک بامدادی روز گذشته نیروی انتظامی تهران بزرگ زمینگیر شدند.

سردار حسین ساجدی نیا، رییس پلیس تهران بزرگ در تشریح جزییات عملیات پلیس گفت: از نخستین دقایق بامدادی روز دوشنبه، ماموران پلیس پایتخت عملیاتی هماهنگ را در سطح شهر تهران و شهرهای اطراف آن آغاز کردند که در جریان آن 79 سارق در قالب 10 باند دستگیر و روانه مقر انتظامی شدند.

جرایم مختلفی در پرونده 79 مجرم دستگیر شده ثبت شده است که زورگیری و سرقت در صدر آن قرار دارد. بیش از 60 درصد آنها دارای سوابق متعدد کیفری اند و تعدادی نیز تنها پس از چند ماه آزادی از زندان بار دیگر مرتکب سرقت یا زورگیری شده اند.

سردار ساجدی نیا در ادامه میانگین سنی متهمان را بین 20 تا 30 سال عنوان کرد و گفت: یکی از این باندها اقدام به زورگیری می کرد و باندی دیگر با سرقت خودرو در سطح شهر تهران باعث ثبت شکایات متعدد مردمی شده بود. سرقت از منازل و قاچاق مواد مخدر نیز از دیگر جرایم این باندهاست و از تعدادی از متهمان نیز 5/1 کیلوگرم شیشه کشف و ضبط شده است.

به گفته سردار ساجدی نیا، اعضای یکی از باندهای متلاشی شده با شناسایی خانه های افراد سالخورده و مسن، آنها را زیرنظر گرفته و در زمان مناسب و به شیوه اغفال یا زورگیری از آنان سرقت می کردند.

اما شیوه یکی دیگر از باندها در کلاهبرداری از شهروندان تهرانی حیرت انگیز است: سرقت گوشت از قصابی ها و فروش گوشت الاغ به رستوران های مشهور پایتخت شگردی است که تعدادی از متهمان در تحقیقات پلیسی به آن اعتراف کرده اند.

سردار ساجدی نیا در پایان اعلام ارزش اقلام مسروقه را منوط به پایان بازجویی ها از متهمان دانست و از ادامه تحقیقات پلیسی از آنها خبر داد.