آرشیو سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۵۸۵۲
سلامت و زیبایی
۱۵

نبرد با برگشت چاقی

خرید خودسرانه مواد غذایی همه تلاش هایی را که برای کاهش وزن انجام شده است، خراب می کند. متخصصان حوزه تغذیه، استفاده از فهرست خرید را به عنوان سلاحی در برابر افزایش وزن توصیف می کنند.

به گزارش ایران، «آلن هیگنز» متخصص ارشد تغذیه از کلینیک مایو می گوید: برنامه ریزی برای خرید مواد غذایی نیمی از نبرد با برگشت چاقی و اضافه وزن مجدد محسوب می شود. بدون داشتن فهرست خرید مواد غذایی برای خرید تنقلات و خوراکی های ناسالم وسوسه خواهید شد. تهیه فهرست خرید به این معنی است که شما به حفظ تناسب اندام تان متعهد هستید و از خرید هر گونه خوراکی های حاوی شیرین کننده های مصنوعی و چربی های مضر سلامتی اجتناب خواهید کرد.

او می گوید: با حفظ چارچوب هایی که برای پخت و پز در نظر گرفته اید، فهرستی را تهیه و طبق آن خرید کنید. برنامه ریزی یکی از اقدام های ضروری حفظ تناسب اندام است.

یک برنامه غذایی سالم شامل سه وعده غذایی، 2 میان وعده مختصر و 6 میان وعده غذایی کوچک است. این متخصص تغذیه به افراد شاغل توصیه می کند، وعده های غذایی و میان وعده های سالم را برای یک هفته آماده کنند. ممکن است زمان کافی برای انجام برنامه غذایی وجود نداشته باشد، بهتر است در روز های تعطیل مقدار زیادی غذا بپزید و آن را به اندازه سهم هر وعده غذایی تقسیم کنید و در ظروف مخصوص یخچال نگهداری کنید.