آرشیو سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۵۸۵۲
فن آوری
۱۹
تاپ اپ

ضبط صدا با کیفیت بالا

ماهرخ چنگیز

اگر در کارتان از دستگاه «رکوردر» برای ضبط صدا زیاد استفاده می کنید و از خدماتی که اپلیکیشن ضبط صدای گوشی همراهتان در اختیارتان می گذارد آنچنان که باید راضی نیستید، از ابزارهای کاربردی تر و باکیفیت تری استفاده کنید.

یکی از این ابزارها Easy Voice Recorderاست. این اپلیکیشن، صداهای ضبط شده را با فرمت های AMR، AAC یا PCM ذخیره می کند و این امکان را برای کاربران به وجود می آورد تا این فایل ها را به اشتراک بگذارند، همچنین اگر کیفیت صدای ضبط شده آن طور که باید بالانیست می توانید آن را تنظیم کنید.

می توانید به کمک این امکانات نویزهایی که در فایل ضبط شده شنیده می شود را حذف کنید یا صدای اکوی ضبط شده را به شکل محسوسی از بین ببرید. این اپلیکیشن در دو نسخه رایگان و پولی در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است. اگر دوست دارید از امکانات بیشتر این اپ مانند ضبط صدای استریو، ضبط با کمک یک میکروفون بلوتوث، افزایش و تقویت صدای دریافتی، حذف سکوت ها و کنترل ضبط صدا و... بهره مند شوید بهتر است از نسخه پولی Easy Voice Recorder استفاده کنید. کاربران سیستم عامل ios می توانند از اپلیکیشن Voice Recorder استفاده کنند. این اپ به کاربران گوشی های آی فون این امکان را می دهد تا صدا را با فرمت های AAC، MP4 و M4A ضبط کنند. ویرایش و برش زدن صداهای ضبط شده و گذاشتن رمز عبور برای ورود به اپلیکیشن از امکانات کاربردی این اپ است. Voice Recorder نیز در دو نسخه پولی و رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. Mini Recorder هم یک اپلیکیشن خوب ضبط صدا برای کاربران ویندوز فون است.