آرشیو پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۳۴۰۷
صنعت و معدن
۳

رکود ساخت وساز، بازار سیمان را کساد کرد

ایسنا: دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از کاهش تقاضای سیمان به دلیل رکود در ساخت وساز خبر داد و گفت: با توجه به کاهش تقاضا میزان تولید و صادرات سیمان نیز کاهش یافته است.

عبدالرضا شیخان با اشاره به میزان صادرات سیمان و کلینکر گفت: طبق آمار 9 ماه منتهی به آذر امسال صادرات کلینکر 37 درصد رشد داشته اما صادرات سیمان با 10 درصد کاهش مواجه بوده است.

وی درخصوص میزان تولید سیمان و کلینکر گفت: طبق آمار 9 ماه منتهی به آذر تولید کلینکر با رشد چهار درصدی و تولید سیمان با کاهش 37 درصدی روبه رو بوده است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان میزان تولید سیمان را در 9 ماه منتهی به آذر امسال 51 میلیون و 645 هزار تن عنوان و اظهار کرد: در این مدت 10 میلیون تن سیمان صادر شده است.

شیخان با بیان اینکه در مدت زمان مورد بررسی 56 میلیون و 850 هزار تن کلینکر تولید شده است، گفت: طی این مدت چهار میلیون و 500 هزار تن کلینکر از ایران صادر شده است.

وی بخش اعظم صادرات سیمان و کلینکر را به کشور های عراق، افغانستان، ترکمنستان و مصر عنوان و اظهار کرد: مجموع صادرات سیمان و کلینکر در 9 ماه منتهی به آذر 14 میلیون و 500 هزار تن برآورد شده است. دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه تلاش می کنیم بازار های متقاضی را افزایش دهیم، گفت: در حال حاضر با مازاد کلینکر روبه رو هستیم. شیخان با بیان اینکه در بخش سیمان 6 درصد کاهش تقاضا وجود دارد، اظهار کرد: این امر به دلیل رکود اقتصادی و کاهش ساخت وساز اتفاق افتاده است.