آرشیو پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۵۸۵۴
اجتماعی
۴

پرداخت90 درصد حقوق نیروهای معرفی شده از کاریابی ها به کارگاه ها

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به امضای تفاهمنامه جدیدی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اشتغال زایی گفت بر اساس این تفاهمنامه افرادی که از طریق مراکز کاریابی معرفی می شوند 90 درصد حقوق آنان را تامین اجتماعی و 50 درصد را کارفرما پرداخت خواهد کرد که به این شکل بیمه شده 140 درصد دریافتی دارد و با این اقدام اشتغالزایی ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار «ایران»، دکتر تقی نوربخش افزود: سال 93 نخستین سالی است که رشد بیمه بیکاری منفی بوده است و از 215 هزار نفر به 170 هزار نفر مقرری بگیران بیمه بیکاری کاهش پیدا کرده که با این اوصاف بیمه بیکاری 35 هزار نفر از افراد تحت پوشش صندوق بیمه بیکاری قطع شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی تفاهم های مشترکی را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و 6طرح از جمله ماده 148 (احصای سوابق بیمه شدگان) مشاغل سخت و زیان آور، بیکاری، فنی و حرفه ای، حوادث ناشی از کار و بهداشت محیط کار داشته است. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه عیدی بازنشستگان، اواخر بهمن ماه پرداخت می شود، گفت: با مشخص شدن رقم عیدی از سوی دولت پرداخت از سوی سازمان آغاز خواهد شد و با برآوردی که صورت گرفته مجموعا حدود 1300 میلیارد تومان عیدی به حساب بازنشستگان و مستمری بگیران واریز می شود. نوربخش درباره افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده افزود: بر اساس قانون سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق بر اساس ماده 111 و ماده 96 است که در ماده 96 باید نرخ تورم مشخص شود که بر همین اساس حقوق بازنشستگان نیز افزایش می یابد.

نوربخش به برنامه های سازمان تامین اجتماعی در دهه فجر اشاره کرد و گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر 36 طرح در سراسر کشور افتتاح یا به بهره برداری می رسد که از جمله آن دو بیمارستان پیامبر اعظم کرمان (میلاد 2) که یکی از بزرگترین بیمارستان های تامین اجتماعی در جنوب شرق کشور است و بیمارستان هامون زابل است. همچنین بر اساس وعده رئیس جمهوری 10 بیمارستان با برند و مدیریت بیمارستان میلاد در کشور ساخته می شود تا سطح سلامت بیمه شدگان در کشور افزایش یابد. نوربخش به ابلاغ بخشنامه کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مشکلات زیادی نسبت به قانون قبلی کارگران ساختمانی وجود داشت با مشارکت مجلس و سازمان تامین اجتماعی قانون آن ایجاد و طی بخشنامه ای از امروز ابلاغ شد.