آرشیو پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۳۴۰۷
بورس
۱۰

افزایش سرمایه سه شرکت در راه است

گروه بنگاه های اقتصادی: در شرایطی که شرکت های آلومراد، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و ماشین سازی اراک برای افزایش سرمایه اقدام خواهند کرد، سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه «ومعادن» و «فاراک» را نیز در این بین صادر کرده است.

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات برای افزایش سرمایه 75/28 درصدی به میزان 4600 میلیارد ریال مجوز دریافت کرده است.

محل این افزایش سرمایه مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی اعلام شده است. موضوع افزایش سرمایه «ومعادن» نیز جبران مخارج سرمایه ای انجام شده و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر عنوان شده است.

از سوی دیگر ماشین سازی اراک با دریافت مجوز برای افزایش سرمایه 120 درصدی به زودی مجمع فوق العاده برگزار خواهد کرد.

محل افزایش سرمایه «فاراک» مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و موضوع این افزایش سرمایه بهسازی و نوسازی خطوط تولید گروه متالورژی و گروه ماشین و مونتاژ و تامین سرمایه در گردش اعلام شده است. در همین حال آلومراد قصد دارد در اجرای قانون بودجه سال 93 کشور و براساس آئین نامه اجرایی ماده 17 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی های ثابت (زمین کارخانه) اقدام به افزایش سرمایه کند.

براین اساس سرمایه شرکت از مبلغ 25 میلیارد ریال به مبلغ 49 میلیارد و 535 میلیون و 500 هزار ریال افزایش خواهد یافت. گزارش بازرس قانونی در این خصوص در تاریخ 10 دی ماه اخذ شده و مراتب به همراه بیانیه ثبت به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شده است.