آرشیو پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۸۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رئیس سازمان غذا و دارو: احتمال تولید مواد پلاستیکی از ضایعات بیمارستانی ضعیف است

رئیس سازمان غذا و دارو، احتمال تولید ظروف پلاستیکی از ضایعات بیمارستانی را «ضعیف» دانست.

چندی قبل پیامی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه «فروشگاه های ظروف پلاستیکی به قیمت 2 هزار تومان پلاستیک هایی می فروشند که ماده اولیه آن از ضایعات بیمارستانی بوده و به شدت نیز سرطان زا هستند».

دیناروند در این زمینه به تسنیم گفت: نخستین بار است که این مسئله را می شنوم که ضایعات بیمارستانی پیدا می کنند و برای تولید پلاستیک به کار گرفته می شود، چنین چیزی را بعید می دانم.

وی با بیان اینکه به ضایعات بیمارستانی جداگانه رسیدگی می شود، اظهار داشت: شهرداری ضایعات بیمارستانی را با ضایعات دیگر مخلوط نمی کند. ضایعات عفونی هم وارد جمع آوری زباله نمی شود، بلکه جداگانه از طریق زباله سوز اقدام می شود، بنابراین احتمال این مسئله بسیار ضعیف است.

دیناروند ادامه داد: پلاستیک سازها هم که وسایلی برای بسته بندی دارو، غذا، لوازم آرایشی و بهداشتی و بسته های تغذیه و خوراک استفاده می کنند تحت نظارت سازمان غذا و دارو هستند و امکان استفاده از ضایعات را ندارند.

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد ملزوماتی نظیر دمپایی که امکان دارد از ضایعات تولید شود نیز خاطرنشان کرد: این دمپایی ها از ضایعات دیگری هستند که پس از ذوب کردن و فرآیندی مشخص وارد تولید می شود.