آرشیو پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۸۲
صفحه آخر
۱۲

درخواست جرج سوروس از غرب برای کمک فوری به دولت نارنجی اوکراین

جرج سوروس از غرب خواست تا با کمک مالی 15 میلیارد دلاری به دولت نارنجی اوکراین مانع از نابودی آن شوند.

به گزارش تسنیم، جرج سوروس سرمایه دار آمریکایی و پدر انقلاب های رنگی در مقاله ای که به همراه «برنارد هنری لوی» فرانسوی، در روزنامه نیویورک تایمز نوشته، تاکید کرده است که اوکراین «فورا» به کمک مالی نیاز دارد و قدرت های غربی باید یک «تعهد سیاسی» را برای تامین کمک های مالی بیشتر به این کشور، ارائه کنند.

در این مقاله همچنین آمده «نیاز فوری اوکراین، 15 میلیارد دلار است. مقدار کمک مالی به این بستگی خواهد داشت که آیا اصلاحات در اوکراین موفقیت آمیز خواهد بود و شرایط در شرق این کشور چگونه پیش خواهد رفت.»

در اوایل ژانویه نیز سوروس، در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز گفته بود که «برقراری ثبات اقتصادی در اوکراین، فورا نیاز به کمک مالی 50 میلیارد دلاری دارد.»

پایگاه خبری «ورلد نت دیلی» آمریکا نیز پیش از این گزارش داد که «سوروس تاکنون صدها میلیون دلار در پروژه های مختلف در اوکراین سرمایه گذاری کرده است. سوروس اخیرا، سفرهای زیادی به کیف داشته ولی اهداف اصلی این سفرها، مخفی مانده است.»

آمارهای دولتی نشان می دهد که اوکراین طی سال 2014 میلادی بیش از 9 میلیارد دلار کمک خارجی دریافت کرده است. اوکراین قرار است تا سال 2020 میلادی بیش از 11 میلیارد یورو کمک مالی دیگر دریافت کند. اعطای کمک های مالی به جریان های سیاسی غربگرا با هدف سرنگونی دولت های ضدغرب، روشی شایع است که غرب در اوکراین، چندین بار پیاده کرده است. این کمک ها در پوشش کمک به دموکراسی ارائه می شود. اوکراین ماه هاست به دنبال کودتای رنگی غرب در آتش جنگ داخلی می سوزد.