آرشیو پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۸۲
صفحه آخر
۱۲

هلاکت 200 تروریست تکفیری در شمال و غرب عراق

حدود 200 تروریست تکفیری در حملات هوایی و زمینی نیروهای مسلح عراق در شمال و غرب این کشور کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، نیروهای داوطلب و ارتش عراق در حملات زمینی و هوایی خود در استان های «دیاله» و «الانبار» 120 تکفیری را کشتند. در دیاله که اخیرا تحت کنترل ارتش درآمد، 50 تروریست در شمال «المقدادیه» و 21 عضو داعش هم در شمال شرق «بعقوبه» به هلاکت رسیدند.

نیروهای دولتی همچنین، در منطقه «السجاریه» استان «الانبار» 70 تروریست را کشتند. این منطقه هم اکنون تحت کنترل نیروهای دولتی است. منابع غربی نیز می گویند 50 عضو داعش بر اثر بمباران غرب رمادی توسط جنگنده های ائتلاف بین المللی ضد داعش کشته شدند.

خبرگزاری ایسنا شمار کل تلفات داعش طی دیروز در عراق را حدود 200 تن اعلام کرده است.

در همین حال روزنامه انگلیسی «دیلی میل» خبر داد، پنج فوتبالیست اروپایی به داعش در سوریه و عراق پیوسته اند. بر اساس گزارش این روزنامه، این پنج بازیکن پرتغالی هستند، اما در یک باشگاه انگلیسی بازی می کردند.

اسامی این پنج بازیکن عبارت است از: نرو سارایوا، سلسو رودریگرز، داکوستا رودریگرز، ساندرو و فابیو بوکاس است.

فابیو بوکاس کم سن و سال ترین این افراد بوده و 22 سال سن دارد، وی در گذشته همکلاسی رونالدو در آکادمی «اسپورتینگ» لیسبون پرتغال بوده است.

تهدید به اعدام

به گزارش ایسنا، داعش در فایلی صوتی تهدید کرد، در صورتی که «ساجده الریشاوی» که در اردن به اعدام محکوم شده است، آزاد نشود، گروگان ژاپنی و خلبان اردنی را اعدام می کند.

مهلت تعیین شده داعش، 24 ساعت است. «الریشاوی» قبلادست به عملیات انتحاری زده بود، اما زنده ماند و دستگیر شد. دو هفته قبل داعش یک گروگان ژاپنی خود را اعدام کرد.

گروگان دوم که «کنگ گوتو» نام دارد، یک خبرنگار است. مادر این ژاپنی از نخست وزیر ژاپن خواست برای آزادی و نجات جان فرزندش تلاش کند. خلبان اردنی مورد اشاره داعش «معاذ الکساسبه» نام دارد. او نیز پس از سقوط هواپیمایش در سوریه، به اسارت داعش درآمد.