آرشیو پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۸۲
صفحه آخر
۱۲

در نخستین جلسه محاکمه، شیخ علی سلمان: برای پیروزی انقلاب بحرین حاضرم تا آخر عمر در زندان بمانم

شیخ علی سلمان دبیر کل زندانی جمعیت الوفاق بحرین همزمان با اولین جلسه دادگاه خود خطاب به ملت این کشور تاکید کرد که آمادگی دارد تا تمام عمر خود را به خاطر ملت بحرین و آینده این ملت در زندان سپری کند.

اولین جلسه دادگاه دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین، بزرگ ترین جمعیت معارض شیعه که بیش از یک ماه است در بازداشت رژیم آل خلیفه به سر می برد دیروز (چهارشنبه) پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار و جلسه بعدی به 25 فوریه(چهارشنبه 6 اسفند) موکول شد.

مقامات بحرین در چهارچوب سیاست سانسور خبری و مدیریت اخبار این دادگاه، از حضور اعضای دبیرخانه مرکزی جنبش الوفاق و نیز روسای جمعیت های سیاسی و رئیس جمعیت الشفافیه در جلسه دادگاه شیخ علی سلمان نیز جلوگیری کردند‎‎ و این در حالی بود که هیئت های سفارتخانه های انگلیس، آمریکا، فرانسه و ایتالیا در جلسه محاکمه شیخ علی سلمان حضور داشتند!

شیخ علی سلمان در آستانه اولین جلسه محاکمه خود خطاب به ملت این کشور تاکید کرد که آمادگی دارد تا تمام عمر خود را به خاطر ملت بحرین و آینده این ملت در زندان سپری کند.

وی در پیامی به تظاهرات کنندگان گفت: «شما تظاهرات و اعتصاب می کنید تا آزادی مرا خواستار شوید. شما باید خواستار آزادی تمام زندانیان سیاسی شوید و آنها را فراموش نکنید و حق خود را برای انتخاب یک دولت مطالبه کنید و این درخواست هیچ گاه از جنبش مسالمت آمیز شما فراموش نشود.»

شیخ سلمان خطاب به ملت بحرین گفت: «از وجود من در زندان ناراحت نباشید من آمادگی دارم تمام عمرم را برای شما و خوشبختی کودکان و آینده شما در زندان سپری کنم.»

گفتنی است که همزمان با دادگاه شیخ علی سلمان مردم بحرین نیز در مناطق مختلف منامه پایتخت دست به تظاهرات گسترده زدند که طبق معمول با واکنش شدید نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه مواجه شد.