آرشیو پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۸۲
سیاسی
۲

لاریجانی: دولت جهتگیری درستی در زمینه اقتصادی داشته است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم جهتگیری درستی در زمینه اقتصادی داشته است.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در نشست با فعالان اقتصادی استان همدان افزود: در این وضع آشفته اقتصادی، تورم و جهش های تورمی که ایجاد شده است، دولت توانسته ساماندهی مناسبی داشته باشد.

وی اضافه کرد: بر این اساس مجلس با حمایت از لوایحی که به مجلس آمده است، دولت را همراهی می کند.

لاریجانی تاکید کرد: در این راستا لایحه خروج از رکود در مجلس تصویب شد و کلیات این لایحه به شورای نگهبان ارسال شده است که در صورت تصویب آن، ابلاغ خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه و رونق تولید و توجه به صادرات باید محور اصلی برنامه ششم قرار گیرد و بقیه امور کشور باید متناسب با آن چینش شود. لاریجانی اضافه کرد: کارآفرینی باید در برنامه ششم توسعه، مورد توجه قرار گیرد و مدیران و مسئولان با فرض های پیشنهادی همچون توسعه و رونق تولید و توجه به صادرات در تدوین برنامه کمک کنند.

وی افزود: اکنون کشور در شرایط عادی نیست و از نظر بین المللی و منطقه ای نیز وضع خاص و متفاوتی دارد و در این موقعیت باید همه تصمیم ها از جمله رفتارهای سیاسی و فرهنگی با نگرش اقتصادی باشد.

لاریجانی تاکید کرد: در زمینه سیاسی نیز گرایش های کشور باید به چالش های غیر ضروری دچار نشود و به فرموده رهبر معظم انقلاب در این موقعیت نباید حاشیه سازی کنیم.

وی گفت: باید یک چارچوب از نظر رفتار اقتصادی تعریف شود و در این زمینه علاج کار سیاست، اقتصاد مقاومتی است.