آرشیو پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۸۲
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

تجربه رانندگی در بزرگراه جهنمی

مستند «بزرگراه جهنمی» که درباره یکی از بزرگراه های مخوف دنیاست، فردا ساعت 22 از شبکه مستند پخش می شود.

«بزرگراه جهنمی» درباره بزرگراه مخوفی است که هر بار عبور از آن برای راننده های کامیون، حکم بازی مرگ و زندگی را دارد. این بزرگراه کوهستانی در آمریکای شمالی و در منطقه ای به نام کوکوهالاقرار دارد که یکی از خطرناک ترین و در عین حال پرحادثه ترین جاده های دنیاست.

مستند بزرگراه جهنمی به کارگردانی جان دریفت می یر و تهیه کنندگی مارک ای میلر به این منطقه می پردازد.

مستند «خرس های سیاه آسیایی» که درباره خرس های در حال انقراض است، فردا ساعت 16 از شبکه مستند به نمایش درمی آید. این مستند درباره خرس هایی است که روی قفسه سینه آنها علامتی به شکل حرف وی انگلیسی یا عدد هفت نقش بسته است.

یکی دیگر از مستند های روز جمعه، آنتارکتیکا نام دارد که ساعت 17 به تماشاگران این شبکه ارائه می شود. این مستند 38 دقیقه ای درباره منطقه ای دست نیافتنی به همین نام است و شرایط اقلیمی عجیب و باورنکردنی این منطقه را بررسی می کند.

دره های خشک آنتارکتیکا با زمین های خشک و بی آب و علف پوشیده از شن، شبیه ترین قسمت زمین به کره مریخ است. این سرزمین از آن دست زمین هایی است که هرگز رنگ برف به خود نمی بینند، اما دلیل شباهت این منطقه به مریخ، بیابانی بودن آن نیست؛ بلکه چیز هایی در این منطقه مشاهده می شود که در زمین دیده نشده است؛ از جمله یخ در بیابان.