آرشیو پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۸۲
جامعه
۱۷

عیدی بازنشستگان بهمن پرداخت می شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان این که عیدی بازنشستگان، بهمن ماه پرداخت می شود، گفت: تفاهم نامه جدیدی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بیکاری داشته ایم.

به گزارش فارس، تقی نوربخش درباره پرداخت عیدی بازنشستگان بیان کرد: با مشخص شدن رقم عیدی از سوی دولت، عیدی بازنشستگان در بهمن واریز می شود و حدود 1300 میلیارد تومان به این منظور در نظر گرفته ایم.

وی درباره افزایش حقوق بازنشستگان نیز افزود: بر اساس قانون سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق بر اساس ماده 111 و ماده 96 است که در ماده 96 باید نرخ تورم مشخص شود که بر همین اساس حقوق بازنشستگان نیز افزایش یابد و قطعا برای سال آینده به بازنشستگان کمک می کنیم. نوربخش درباره عملکرد سال 93 سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: اکنون بودجه سال آینده سازمان تامین اجتماعی با اعتباری بیش از 58 هزار میلیارد تومان در حال بررسی در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی است و این بودجه در سه بخش پرداخت تعهدات درازمدت، بخش درمان و سرمایه گذاری ها هزینه می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه بیکاری نیز بیان کرد: سال 93 نخستین سالی است که رشد بیمه بیکاری منفی بوده است و از 215 هزار نفر به 170 هزار نفر مقرری بگیران بیمه بیکاری کاهش پیدا کرده است.