آرشیو پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۸۲
جامعه
۱۷
حق با شماست

کمبود دکه روزنامه فروشی در مشهد

حسین نژاد از لاهیجان: در بازارچه منجمی خانه مخروبه ای قرار دارد که محل تجمع معتادان و اراذل و اوباش شده است. چند بار نیز برای تخریب آن به شهرداری مراجعه کرده ولی کاری انجام نداده اند. از مسئولان می خواهیم به این موضوع رسیدگی کنند.

یک شهروند از سمنان:از مسئولان آموزش و پرورش می خواهیم نسبت به تغییر بیمه تکمیلی و طلایی فرهنگیان اقدامات لازم را انجام دهند.

تقی پور از فارس: بازنشسته فرهنگی هستم که سه ماه است از بیمه تکمیلی انصراف داده ام، ولی هنوز مبلغ آن از حقوق من کسر می شود، علت چیست؟

ظریف از مشهد: کمبود دکه روزنامه فروشی در مشهد را چه کسی باید رسیدگی کند؟ از مسئولان ذی ربط می خواهیم به این موضوع رسیدگی کنند.

جوابیه: در پی درج پیامی در نوزدهم آذرماه تحت عنوان «هنرستان خدامردی منطقه حکیمیه به جای زنگ تفریح،...» رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با ارسال دورنگاری اعلام کرد: هنرستان شهیدان خدامردی منطقه 4 تهران دارای سه کلاس در پایه اول عمومی است و بر اساس آیین نامه آموزشی پایه اول تحصیلی در مقطع متوسطه دوم 32 ساعت برنامه آموزشی دارد و به دلیل این که ساعت آموزشی هنرستان ها 40ساعت است در برنامه هفتگی دانش آموزان پایه اول الزاما ساعت خالی یا به اصطلاح (پنجره خالی) ایجاد می شود و این ساعات خالی در هنرستان مذکور به گونه ای تنظیم شده است که زنگ چهارم، در روزهای شنبه تا سه شنبه هر هفته فقط (دانش آموزان پایه اول تعطیل می شوند و بقیه کلاس ها و کارگاه ها در پایه های بالاتر تا ساعت 45 / 14 دایراست. همچنین تعطیلی دانش آموزان پایه اول این هنرستان از ابتدای سال تحصیلی در برنامه هفتگی گنجانده شده و به اطلاع اولیای محترم ایشان رسیده و هیچ گونه اقدام غیرقانونی صورت نگرفته است.)

روی خط 162

یک شهروند از گیلان: آب فاضلاب های شهری در گیلان به رودخانه ها می ریزد و محیط زیست گیلان را از بین می برد.

یک شهروند از شیراز: در بعضی از مناطق استان فارس به بهانه ساخت آزاد راه اصفهان شیراز درحال از بین بردن باغ های انگور هستند.