آرشیو پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۸۲
اقتصاد
۴

سازمان توسعه تجارت: یک چهارم نیازهای کشور از چین تامین می شود

مدیرکل دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه، سازمان توسعه تجارت چین را بزرگ ترین شریک تجاری ایران خواند و گفت: 29 درصد از کل صادرات ایران به چین صورت می گیرد و از سوی دیگر یک چهارم نیازهای کشورمان را چینی ها تامین می کنند.

به گزارش ایسنا، مجتبی موسویان دیروز در همایش تجارت ایران و چین اظهار کرد: براساس آمار ده ماهه امسال، هشت میلیارد و 110 میلیون دلار کالای غیرنفتی به چین صادر شده که این رقم 29 درصد از میزان صادرات ایران به کشورهای دیگر را تشکیل می دهد.

موسویان اظهار کرد: مسئولان چینی قصد دارند در سال 2020 بیشترین میزان درآمدهای حاصل از گردشگری را در دنیا جذب کنند و از طریق برند و توسعه فناوری ها ثروت به دست آورند.مدیرکل دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت با بیان این که در نظر داریم با کشورهایی مثل چین مراودات خود را گسترش دهیم، افزود: فرهنگ غنی کشور چین و اصلاحاتی که آنها انجام داده اند رمز موفقیت شان بوده است.

وی با بیان این که چین با جذب 120 میلیارد دلار سرمایه گذاری در دنیا، مقام اول را به خود اختصاص داده است، گفت: این کشور توانسته 80 میلیارد دلار در خارج از کشورش سرمایه گذاری کند و ایران هشتمین کشوری است که چینی ها در آن سرمایه گذاری کرده است.