آرشیو پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۸۲
ورزش
۱۸

امارات عراق رده بندی جام شانزدهم

دیدار رده بندی شانزدهمین دوره از رقابت های جام ملت های آسیا را دو تیم عراق و امارات جمعه (فردا) ساعت 12 و 30 دقیقه برگزار می کنند تا مشخص شود مدال برنز این تورنمنت نصیب کدام تیم می شود.

هر دو تیم عراق و امارات برای رسیدن به این مرحله دست به کار بزرگی زدند و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل دو مدعی بزرگ جام، ایران و ژاپن به پیروزی رسیدند. شاید رسیدن به نیمه نهایی جام شانزدهم برای بازیکنان عراق و امارات نهایت آرزو بود، به همین دلیل هم هر دوی آنها در نیمه نهایی تقریبا حریفانی دست و پا بسته بودند و خیلی راحت نتیجه را به کره جنوبی و استرالیا واگذار کردند.

عراقی ها که عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا 2007 را در کارنامه خود دارند، 39 سال پیش یک بار هم در رده بندی این تورنمنت حضور داشتند. 39 سال پیش که ایران میزبان جام ملت های آسیا بود و با تک گل علی پروین سومین قهرمانی خود را پس از پیروزی بر کویت در فینال جشن گرفت، تیم عراق هم در دیدار رده بندی با یک گل به چین باخت.

از اولین و آخرین حضور امارات در دیدار رده بندی جام ملت های آسیا هم 23 سال می گذرد. اماراتی ها در رقابت های سال 1992، پس از شکست مقابل عربستان در دیدار نیمه نهایی، برای کسب عنوان سومی به مصاف چین رفتند، اما در ضربات پنالتی به این تیم باختند و چهارم شدند.

دیدار فینال شانزدهمین دوره جام ملت های آسیا ساعت 12 و 30 دقیقه روز شنبه میان دو تیم استرالیا و کره جنوبی برگزار می شود.