آرشیو شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۵۸۵۵
صفحه اول
۱

سید حسن نصرالله: وارد مرحله پیروزی شده ایم

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنرانی در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت که 12 روز پیش در منطقه قنیطره سوریه هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفتند، با تمجید از مقام شامخ این شهدا، خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: زمان شکست ها سپری شده و وارد مرحله پیروزی شده ایم.

در این مراسم که شمار زیادی از شخصیت های سیاسی و مذهبی لبنان و ایران حضور داشتند، سید حسن نصرالله به خانواده های شهدا تبریک و تهنیت گفت و افزود: از تمام کسانی که به خاطر این شهدای بزرگ با ما به شیوه های مختلف ابراز همبستگی کردند از لبنان تا فلسطین، سوریه، ایران، موریتانی، پاکستان و جهان اسلام و کشورهای عربی و تمام کسانی که از عملیات بزرگ مقاومت در مزارع شبعا تمجید کردند، تشکر می کنم. وی همچنین به همسویی و اتحاد گروه های تروریستی تکفیری و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و با بردن نام شهدای قنیطره از جمله سرتیپ پاسدار شهید محمد علی الله دادی و شهید جهاد مغنیه فرزند عماد مغنیه گفت، دشمن تصمیم به ترور شهدای قنیطره را قبلا گرفته بود و بر آن اصرار داشت‎. بهانه اسرائیل برای ترور چه بود؟ یک بار گفتند این گروه می خواستند عملیاتی در جولان اشغالی انجام دهند. بار دیگر گفتند این گروه درصدد نصب سکوهای موشکی در جولان بودند.‎ اسرائیل گمان می کرد حزب الله هرگز به عملیات ترور شهدای مقاومت در قنیطره پاسخ نمی دهد و گمان می کرد حزب الله در وضعی متزلزل و ضعیف قرار دارد. وی افزود: آمیخته شدن خون شهدای ایرانی و لبنانی و ریخته شدن آن در سرزمین قنیطره سوریه نشان داد این جنگی سرنوشت ساز است و همه با آن درگیر هستیم اما زمان شکست ها سپری شده و وارد مرحله پیروزی شده ایم. رزمندگان مقاومت در خط مقدم جبهه ها هستند و دنیا هرگز قادر به شکست آنها نخواهد شد‎. نخستین دستاورد خون شهدای قنیطره وحشتی است که پس از ترور آنها در دل اسرائیل افتاده است. اسرائیل به طور رسمی مسئولیت عملیات قنیطره را برعهده نگرفت و تنها درگیر این مساله بود که عملکرد ما را رصد کند و ببیند که آیا حزب الله پاسخ خواهد داد؟ این پاسخ چه زمانی و چگونه خواهد بود؟

ما با شفافیت کامل گفتیم باید پاسخ دهیم و باید دشمن اسرائیلی را به خاطر جنایتی که در قنیطره مرتکب شد، مجازات کرد و پاسخ ما هیچ ارتباطی به پرونده هسته ای ایران یا هر موضوع دیگر ندارد.