آرشیو شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۲۲۵
حوادث
۱۳

پنج قاره

سرنگونی بالگرد حامل موادمخدر

شینهوا: نخست وزیر آلبانی اعلام کرد پلیس اسپانیا بالگرد حامل مواد مخدر را، که خلبانش یک آلبانیایی عضو نیروهای مسلح بود، سرنگون کرد. ادی راما گفت: مقامات اسپانیایی، وزارت امور خارجه آلبانی را از این ماجرا مطلع کردند. وی با ابراز تاسف از اینکه خلبان این بالگرد افسر ارشد آلبانیایی بود، بر اراده دولت آلبانی برای مبارزه جدی با جرم و جنایت به ویژه قاچاق موادمخدر تاکید کرد. این بالگرد از مغرب به مقصد اسپانیا به پرواز در آمده بود.

خشم خانواده قربانیان هواپیمای ناپدیدشده

ایرنا: «حادثه» خواندن ناپدیدشدن پرواز ام.اچ370 خطوط هوایی مالزی از سوی سازمان هواپیمایی این کشور، خشم خانواده های قربانیان را برانگیخت. سازمان حمل ونقل هوایی مالزی روز پنجشنبه اعلام کرد ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370خطوط هوایی این کشور طبق کنوانسیون شیکاگو یک حادثه است و خانواده های سرنشینان بوئینگ 747خطوط هوایی مالزی غرامت دریافت می کنند. اعلام این خبر پس از 327روز از وقوع این رخداد، خشم گسترده خانواده سرنشینان این پرواز را درپی داشت. دبیرکل سازمان هواپیمایی مالزی در بیانیه ای به صراحت از کشته شدن 239سرنشین این پرواز خبر داد و اعلام کرد با استناد به اطلاعات به دست آمده، وجود بقایایی از هواپیما و سرنشینان آن در منطقه سقوط بسیار نامحتمل است. خانواده سرنشینان این پرواز با وجود اینکه دولت مالزی زنده ماندن آنها را غیرمحتمل دانسته است، همچنان منتظر وقوع معجزه ای هستند تا آنها را در کنارشان ببینند.

اعدام در تگزاس

آسوشیتدپرس: مرد تگزاسی که دودهه پیش زنی 38ساله را کشته بود عصر روز پنجشنبه اعدام شد. این مرد 57ساله با تزریق سم اعدام شد. او 27دقیقه بعد از تزریق جان خود را از دست داد.