آرشیو شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۳۱۶۹
صفحه آخر
۲۰

عکس نوشت

نشنال جئوگرافی این عکس را برای تبلیغ فیلم خبری امروز این شبکه، در سایت های مجازی خود منتشر کرده، فیلمی که درباره کارگران مزارع نیشکر در نیکاراگوئه است و خشکسالی ای که کمین کرده.

در شرح عکس توضیح داده شده: مزارع نیشکر نیکاراگوئه که سهم بزرگی از تامین شکر جهان را دارند، دچار حریق های شبانه می شوند: حریق هایی که باعث خشکسالی این مزارع شده و حالا68 درصد از مردان کارگر این مزارع که خانواده خود را از کار کردن در این مزارع تامین می کنند، در خطر بیکاری و فقر هستند. خشکسالی، خطر بزرگی است که مردمان نیکاراگوئه را تهدید می کند و صنعت شکری که زندگی آنها را می گردانده، در حال از دست رفتن است.

جالب است بدانید، پیش از آنکه خطر خشکسالی زندگی مردان نیکاراگوئه را تهدید کند، کار در مزارع نیشکر زندگی آنها را تهدید می کرد و به تازگی گزارشی درباره طول عمر این مردان منتشر شده که تعریف می کند به طور متوسط طول عمر مردانی که در مزارع نیشکر کار می کنند 49 سال است. ریشه این مرگ زودرس بیماری مزمن نارسایی کلیه است. تحقیقات در این مورد نشان داده که سموم محیطی و گرمای شدید، باعث می شود که این کارگران بخش زیادی از آب بدن خود را از دست بدهند و دچار نارسایی کلیه شوند.