آرشیو شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۵۸۵۵
شوک امروز
۱۲

واژگونی یک تانکر در خاوران شرایط سختی را رقم زد

جاده پر از اسید

سقوط مخزن 4 هزار لیتری از کامیونت در جاده خاوران، صدها لیتر اسید را در جاده جاری کرد.

ساعت 5/11 صبح چهارشنبه آتش نشانان ایستگاه های 78، 63 و تیم ویژه مقابله با حوادث شیمیایی به همراه تانکر آب و جرثقیل آتش نشانی به محل حادثه در غرب جاده خاوران و حدفاصل سه راه سیمان و بازار گل اعزام شدند.

مهدی داوری معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل حاضر شده بود، گفت: یک کامیونت خاور با بار مخزن چهار هزار لیتری اسید در مسیر کناری جاده خاوران حرکت می کرد که ناگهان این مخزن از قسمت بار کامیونت به پایین سقوط کرد.

وی با بیان اینکه صدها لیتر مواد اسیدی در محل حادثه و روی آسفالت جاده جاری شده بود، گفت: خوشبختانه در این حادثه به هیچکس آسیبی نرسید.

داوری تصریح کرد: آتش نشانان بی درنگ از ادامه نشت موادشیمیایی از مخزن به بیرون جلوگیری کرده و همچنین با پاشیدن خاک روی سطح آسفالت، محل حادثه را ایمن سازی کردند.

وی ابراز داشت: نیروهای آتش نشانی در ادامه عملیات خود با استفاده از جرثقیل، مخزن مواد شیمیایی را به محل امن انتقال دادند.

معاون عملیات آتش نشانی تهران با اعلام این که علت بروز این حادثه از سوی کارشناسان تحت بررسی است، افزود: این عملیات سرانجام بدون وقوع حادثه ای در ساعت 13:30 دقیقه روز حادثه به پایان رسید.