آرشیو شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۵۸۵۵
حوادث امروز
۱۳

تجارت برنج با چک های دزدی

گروه شوک: مرد شیاد با چک های دزدی به تجارت فریبکارانه محموله برنج دست زد.

با ادعاهای یکی از مغازه دارهای بهارستان تهران نزد پلیس، ماجرای کلاهبرداری یک شیاد در خرید یک محموله سنگین برنج فاش شد.

وقتی با دستور بازپرس شعبه 20 دادسرای ناحیه 20 تهران اکیپی از ماموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی وارد عمل شد مرد مغازه دار در تحقیقات تخصصی گفت: من در قرارداد با مردی به نام «احمد» ابتدا برای خرید برنج 24 میلیون تومان به صورت نقد به وی پرداخت کردم. قرار بر این بود ک احمد برنج ها را ظرف چند روز به من تحویل دهد اما پس از مدتی و به بهانه های مختلف گفت محموله برنج در گمرک گرفتار شده و سپس به بهانه ترخیص بار 37 میلیون تومان دیگر از من پول گرفت. وی افزود: تاخیر در تحویل محموله برنج همچنان به بهانه های مختلف ادامه داشت تا اینکه «احمد» ادعا کرد از طریق یکی از بستگان نزدیکش می تواند برنج ها را به قیمت بسیار مناسبی بفروشد، زمانی که پول را خواستم وی در چند مرحله 260 میلیون تومان را در قالب چند چک به من داد اما وقتی در زمان سررسید چک ها به بانک مراجعه کردم دیدم همه چک ها یا فاقد اعتبار و بلامحل بوده یا سرقتی هستند. با ناراحتی به در خانه احمد رفتم و دیدم مدتی است وی از آنجا رفته و فراری شده است.

با ادعاهای این مرد مغازه دار پلیس در بررسی چک ها پی برد همه چک ها سرقتی هستند که به همراه پنج میلیون تومان پول، مدارک شناسایی و یک لپ تاپ از داخل خودروی صاحب حساب به سرقت رفته اند.

از سوی دیگر هیچ ردپایی از مرد شیاد به دست نیامد و همه شاخه های تحقیقی برای دستگیری وی به بن بست خورد.

بنابر این گزارش باتوجه به گره کور به وجود آمده در ردیابی مرد شیاد، بازپرس پرونده خواست عکس احمد که تنها سرنخ از این کلاهبردار است انتشار یابد و کسانی که اطلاعاتی از سرنوشت و مخفیگاه وی دارند با شماره 21864793 پایگاه 7 پلیس آگاهی تهران تماس بگیرند.