آرشیو شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۵۸۵۵
فرهنگ و هنر
۲۳

نگاهی به «دومین جشنواره آثار و تولیدات دانشجویی فرهنگ و هنر سراسر کشور»

نمایش مهارت و هنر دانشجویان در تالار وحدت

زمستان سال گذشته در فضایی گرم و صمیمی دانشجویان دانشگاه های علمی- کاربردی فرهنگ و هنر سراسر کشور دست به دست هم دادند و با حمایت های موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برپایی یک نمایشگاه ارزنده مشارکت کردند. نمایشگاهی از انواع دستاوردهای هنری در رشته های نقاشی، عکاسی، خطاطی، نگارگری و... که البته با استقبال نسبتا خوبی از سوی مردم همراه شد. بهمن ماه امسال هم طبق قرار سال گذشته باز هم دانشجویان دور هم جمع شده اند تا با کوله باری از مهارت، دانش و تجربه های سال گذشته به برگزاری یک جشنواره دانشجویی دیگر اقدام کنند.

امسال نیزموسسه آموزش عالی علمی- کاربردی فرهنگ و هنر «جشنواره آثار و تولیدات دانشجویی فرهنگ و هنر سراسر کشور»را طی ایام 20 تا 26 بهمن ماه 1393 درفضای اختصاصی حدود 1500 متر مربع در تالار وحدت و در9 محور موضوعی هنرهای تجسمی، هنرهای تصویری و سینما، موسیقی، جنبه های فرهنگی، بخش علمی و پژوهشی، روابط عمومی، حوزه قرآن وعترت، زبان و ادبیات و گردشگری برگزار می کند و سعی بر این است که این جشنواره را به جشنواره های ایام دهه فجر نزدیک کند. این جشنواره سعی دارد در بخش های مختلفی چون فروش، نمایش، کارگاه های آموزشی، تازه های جشنواره و بخش آثار عملکرد به اهداف خود در زمینه ارائه توانمندی های دانشجویان فرهنگ و هنر و همچنین پیوند این قشر با بازار کار دست یابد. درواقع به گفته مسئولان جشنواره هدف از برگزاری دومین جشنواره آثار و تولیدات دانشجویی در زمینه فرهنگ و هنر این است که فرصت های شغلی بیشتری برای فارغ التحصیلان ودانشجویان در حین تحصیل ایجادشود. این جشنواره غیررقابتی است و فقط در بخش مقالات، غرفه آرایی و تازه های جشنواره به صورت رقابتی برگزار می شود. امسال توجه چندانی بر حوزه فروش دانشجویی نیست و قرار است تخصصی تر عمل و به نیروی انسانی و کیفیت آثار توجه بیشتری شود و از این حیث باید گفت که جشنواره امسال کاربردی تر و تخصصی تر است.

در حال حاضر 97 مرکز علمی- کاربردی فرهنگ و هنر در سراسر کشور از زیرمجموعه های موسسه فرهنگ و هنر هستند که تاکنون 56 مرکز در جشنواره مشارکت داشته اند و در مجموع 547 اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

انتظار می رود امسال همه دانشجویان کشور و مرتبطان حوزه های فرهنگی و هنری از این جشنواره بازدید کنند.